Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

'Schaf tweede kerstdag af'

• CU

'Schaf tweede kerstdag af–de Telegraaf' AMSTERDAM -

Tweede kerstdag moet worden afgeschaft en als reguliere vrije dag worden teruggegeven. Ook tweede pinksterdag en tweede paasdag zouden moeten worden geschrapt als collectieve vrije dag en een ‘gewone’ vrije dag moeten zijn. Dat vindt de Amsterdamse wethouder Eric van der Burg (VVD).

„Zullen we 2e kerstdag/paasdag/pinksterdag gewoon afschaffen en als reguliere vrije dagen teruggeven? Goed voor keuzevrijheid en economie”, twittert Van der Burg woensdag.

Zelf brengt hij de verplicht vrije tweede kerstdag als volgt door: „En nu, volkoren kerstbrood van bakkerij Hartog, de #top2000 en wat lezen, kortom een lekkere en ontspannen dag.”

En zo schuiven we stiekum naar de Islamitische feestdagen toe. Of hebben we ook meer aan de Grieken te geven.

• Douce.

Ik heb niet veel op met 020 bewindslieden, van welke signatuur dan ook.

Douce

• theo

Meneer van de Burg HAD natuurlijk vanmorgen ergens ter kerke kunnen gaan. Een zinvolle besteding voor de nutteloze dag die hij nu schijnt/blijkt te hebben.

• Douce.

Goede opmerking, haha.

Douce

• axel

Die discussie komt elk jaar terug, meestal zijn die dan van GroenLinks signatuur net zoals de sinterklaas discussies met of zonder zwarte Piet. Wel vreemd dat je nooit iemand hoort zeuren over de Ramadan en de suikerfeesten erna. :D

• Channah

Ramadan en Suikerfeest levert geen vrije dagen op.Yom Kipoer ook niet. Laat staan diwali. Ik ken Eric van der Burg al van ver voordat hij wethouder werd, en vind hem een vreemd persoon (zwak uitgedrukt), maar hier heeft hij wel een punt, vind ik. Zeker de helft vn de autochtone bevoking baalt van die vrije verplichte christelijke feestdagen die dan ook nog eens twee dagen moeten duren. Als voor die dagen - en het gaat er maar om vijf per jaar, Hemelvaartsdag meegerekend - vrij opneembae dagen zouden komen heeft toch iedereen haar/zijn zin?

• axel

Hier in Rotterdam hebben de kinderen 1 dag (of meer) vrij van school plus het personeel natuurlijk. ;)

• Ellen-Josee

Gewoon helemaal afschaffen die hap en / of die tweede dag geven aan de Joden, Moslims en Hindoes.

Oh ja en Hemelvaart doet ook niemand meer wat aan, er zijn zelfs amper kerken die nog een dienst houden.

Ellen

• Channah

Het gaat dan alleen om de kinderen Ik neem aan dat het personeel gewoon ander werk doet op zo'n dag, want onderwijs geven bestaat niet alleen uit voor de klas staan.

• Marjorie

Eerlijk gezegd mag van mij de gehele decembermaand afgeschaft worden.

Radio Noord jinglet de hele dag: de mooiste tijd van het jaar. Ik gun een ieder fijne feestdagen maar wat heb ik een hekel aan die feestdagen. Nu oud en nieuw nog zien te overleven (carbid kost 1,79 per kilo!) Carbid schieten is hier een haantjessport voor jonge haantjes en helaas woon ik naast het plaatselijke sportterrein…waar het carbid schieten plaatsvindt.

Over een week is alles weer normaal en worden de dagen merkbaar langer.