Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

EN??

• theo

Foei !

• CU

Een rijtje zonden. Hoogmoed, toorn, traagheid, gulzigheid, wellust, afgunst en hebzucht. Bedoel je deze kern ongeveer? Eentje is er genoeg om je te doden.

• keessie

Want

• theo

Dan mis je orgelmuziek EN wellicht ook goede preken die je van je eindtijdobsessie afhelpen .

• keessie

Theo dat mis ik niet, en muziek heb ik thuis ook.

• CU

Moet dat geen pocket zijn?

• LeSage2

Ik ben niet naar een kerstdienst geweest, maar wel naar iets waar ik voorlopig aan terug wil denken als een echt ‘Kerstgesprek’.

De kern daarvan was dat mijn gesprekspartner stelde, dat mensen van nature vriendelijk tegen elkaar zijn, blij zijn me een normaal gezond en gelukkig leven zonder overdreven oueder, en van nature geneigd zijn om elkaar dat ook te gunnen.

In principe houden mensen van elkaar.

Natuurlijk, zo stelde hij, zijn er ook mensen die dat in principe niet doen of niet kunnen. De reden daarvan is echter niet dat wij van nature slecht zijn, maar de reden daarvan is dat zulke mensen zelf veel te weinig liefde ontvangen hebben; als je niets ontvangen hebt kun je daarvan ook niet uitdeleln. En anders gezegd: je kunt alleen maar delen wat je te bieden hebt. En dat doen we dan ook met zijn allen. In het positieve en in het negatieve.

Zo zijn wij - mensen.

Kerst is bij uitstek een feest om ons daaraan te herinneren.

Ik kon het alleen maar van harte met hem eens zijn.

• theo

Hing verkeerd

• theo

Jij denkt niet dat de mens van nature egistisch is?

Wel eens naar spelende (kleine) kinderen gekeken ?

• David

Douce Schreef:

——————————————————-

> Vegetarische reerug bestaat niet natuurlijk.

> En de goede daden, tja…moet ik die ook vermelden

> hier?:)

>

> Douce

Ik heb meer plezier in het helpen van anderen dan met een overdadige maaltijd kerst te vieren.

Of halleluja te zingen in de kerk.

Zeker als er andere dieren voor hebben moeten lijden.

En nee ik heb zeker jouw goedkeuring of schouderklopje niet nodig om dat plezier te ervaren.