Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

EN??

• David

Aan kerst op zich doen we eigenlijk niet zoveel.

Wel dus de 15e december een kerstmaaltijd en kerstpakketten voor zo'n 50 buurtbewoners die het moeilijk hebben vooral deze dagen.

En kerstavond een gezellige bijeenkomst met het kerstverhaal en kerstliederen samen met mensen uit de buurt.

En natuurlijk wat lekkere hapjes.

Verder wel thuis overheerlijke vegetarische reerug gegeten

Dat was het wel zo'n beetje

• theo

Een vegetarische reerug??

Ik heb niks met koken en bakken en braden vanwege het feit dat ik dat niet kan en mijn vechtgenote overheerlijk kan koken en bakken braden maar een vegetarische reerug??

Overigens een goede zaak om minderbedeelden te helpen ( en niet alleen rond deze dagen)

• Douce.

Vegetarische reerug bestaat niet natuurlijk.

En de goede daden, tja…moet ik die ook vermelden hier?:)

Douce

• theo

Druk ik net de tv aan— nederland 1 - naastenliefde – Schone schijn.

• LiaDonkers

> Dat is bij feestdagen inderdaad wel eens

> moeilijk.

Als jullie predikanten niets nieuws vertellen, dan horen de schaapjes in de kerkbanken natuurlijk ook niets nieuws.

• theo

Bij de RK en soms bij protestante dominees die jaaaaaren in eenzelfde gemeente werkzaam waarbij je ook nog moet bedenken dat vroeger de eigen voorganger doorgaans 2 keer per zondag in de eigen gemeente voorging–jaar in jaar uit— dan iets nieuws te kunnen brengen in de eigen gemeente bij kerst- pasen- hemelvaart en pinksteren zal voor velen niet ( zijn) ( mee(ge) vallen.

Toch zou er in iederde preek iets nieuws te beluisteren moeten zijn.

Mijn ouders kerkten bij een tamelijk “”zwaar“” kerkgenootschap en als de (gast) voorganger in de preek ( ELKE PREEK) niet noemt hoe zondig de mens is dan worrdt zo'n voorganger ernstig toegesproken en als het een gastvoorganger is dan vragen ze deze nooit weer om voor te gaan.

• Douce.

Wat heb ik daar toch een pest aan….schone schijn………….volgens mij de grootste zonde die er is? Zoiets dan.

Geblaat over al die goede daden…..ik zie er geen reet van. Uiteraard moet het mij niet beletten, en dat doet het ook niet, om zelf de handen uit de mouwen te steken. Maar er over lopen bazuinen en roffelen? No way.

Douce

• theo

Volkomen mee eens.

Echter.. nu heb ik het over de serie met mevrouw Boeket,, ik bedoel mevrouw Bouque– Nederland 1- NU-

• LiaDonkers

Konden de voorgangers geen preken ruilen?

Maar ja, ook dat is geen garantie dat er iets nieuws in staat.

En hoe zondig is de mens?

Da's niet best zeker?

• theo

Verhaaltje ( ik vertel/schrijf het zeer in het kort) wat ik van een dominee hoorde jaaaaren geleden;

Dominee is bij een oudere dame op bezoek , een trouw gemeentelid.

Dame: Dominee wat zijn wij mensen toch zondig.

Dominee vraagt: En, zuster, wat voor zonden hebt u dan zoal gedaan de afgelopen tijd?

Dame loopt rood aan en zegt: Wat DENKT u wel van me… maar we zijn wel vreselijk zondig allemaal.

—————————-

In bepaalde kringen waartoe ik vroeger toch ook wel wat behoorde is/was het zondebesef hebben misschien wel belangrijker dan de dan de zonde zelf.