Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wellicht interessant voor je?

• Douce.

Weet jij niet wat integer is?

En de rest van je opmerkingen vind ik kritisch geleuter en totaal niet ter zake doen.

Douce

• keessie

ik heb 3 bronnen De Schrift, de media (internet, televisie) en bepaalde mensen die kennis van zaken hebben (mensen die geen kennis van zaken hebben kun je beter mijden in dit opzicht), het media gebeuren moet je weten te filteren (bij mensen is dat iets makkelijker) en das iets wat je zelf moet doen met de geest en het verstand Douce.

Maare tis zo etenstijd ligt paar kilo vlees te wachten hier.

• Gonnie

Douce, in die tijd dat de 3 van Breda nog vast zaten kwamen geluiden, waar vandaan weet ik niet, om die 3 vrij te laten want zij zaten 25 jaar vast en vanwege hun leeftijd moesten zij nu dan maar vrij gelaten worden, werd er gezegd en daar stond van Acht achter. Grote ophef toen in die tijd. TV programma,s daarover, en ik vergeet nooit dat van Acht toen zei, dat hij omdat hij niet Joods was maar een ariër, dat hij dan ook niet zo kon denken als een Jood.

In die bewoording zei hij dat. Sindsdien heb ik hem niet zo hoog.!

• perihelium

Douce Schreef:

——————————————————-

> Weet jij niet wat integer is?

Je had het erover dat het gaat over twee integere persoonlijkheden. Daar ging mijn vraag over.

> En de rest van je opmerkingen vind ik kritisch

> geleuter en totaal niet ter zake doen.

>

> Douce

Ik sta erachter dat het evangelie van Jezus Christus op de eerste plek komt. Of dat nu voor jou kritisch geleuter en niet ter zake doende is of niet.

• Douce.

Jammer dat je zoveel niet begrijpt van wat anderen te zeggen hebben, maar wel blijft ballengooien.

Ik zet deze discussie met je niet voort, omdat het tot niets leidt.

Douce

• LeSage2

Ik ben ook protestant geweest, en kan ook genieten van mooie roomse dingen. Zolang ze maar echt mooi zijn. En als ik goed luister (oude protestantse ‘onder-het-woord-gewoonte’) naar het taalgebruik van Van Agt dan glimlach ik soms vanwege de onbeholpenheid van zijn manier van formuleren die probeert minutieus de nuances weer te geven maar doorgaans verzandt in haar wollige wijdloperigheid.

Ik vind dat niet mooi. En al helemaal niet virtuoos. Ik vind dat niets anders dan een loopje nemen met de nederlandse taal.

Dan vind ik Antoine Bodar een klasse beter in zijn taalgebruik. Een perfecte opbouw van de zinnen (bij Van Agt gaat het nogal eens fout). Nooit te wijdlopig (daar kan Van Agt echt een puntje aan zuigen). Altijd to the point (bij Van Agt is het nogal eens zoeken naar de ‘point’).

Het enige mooie dat de beide heren gemeenschappelijk hebben, is hun hoffelijkheid.

En wat Den Uyl betreft: ik heb, ook in de jaren 70/80, nooit heel veel sympathie gehad voor de PvdA. Voelde me meer thuis in PSP een PPR. En toch verstond ‘ome Joop’ de kans om gevoel in de politiek te leggen. Speeches af te steken die me enthousiasmeerden, ook al hoorde ik niet tot die club.

En oh ja, niet Den Uyl was degene die het kabinet dat er voor stond om gelijkheid in o.a. kennis, macht, en inkomen te realiseren, heeft laten struikelen op (godbetert) antispekulatiewetgeving. Dat was zijn vice-premier: Andries van Agt

• Douce.

Jij weet het toch altijd beter dan een ander of niet dan?

Houden zo als je er gelukkig mee bent.

Douce

• LeSage2

Mijn beste Douce …. Je gaat er niet op vooruit in je reakties. Beter gezegd…. Je verzuurt. En dat past niet bij je - los van de vraag waar ik het aan verdiend heb.

• Douce.

Je praat in het meervoud, reacties. Vertel?

Verzuren ik? Ik heb het moeilijk ja, heb ik daar ooit van jou een reactie of medeleven over gekregen?

Dus ga nu aub niet de mooie vent uithangen. Dat vind ik ongepast.

Douce

• BOAZ

CU Schreef:

——————————————————-

> Geen van beiden mag ik.

>

> Bodar niet omdat hij bij P&W onkennend verhaalde

> over het kindermisbruik in de kerk.

>

> Van Agt niet omdat hij een totaal verwrongen beeld

> schetst over het Gazaprobleem.

Ik mag ook geen van beiden!