Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

wiegeliedje

• Frederik D

“Over het leven”

Het leven neem je niet te licht:

je dient te leven in diepe ernst

zoals een eekhoorn, bijvoorbeeld-

ik bedoel, zonder iets te verwachten buiten of boven het leven

het leven moet je hele ambacht zijn.

Nâzim Hikmet, 1947

———————-

http://nl.wikipedia.org/wiki/Naz%C4%B1m_Hikmet

In elke taal zijn er boeiende dichters.

Maar met Neruda heb ik moeite om hem boeiend te vinden.

• BOAZ

Knippen en plakken kan ook, dan heb je ook geen boekenkast nodig.

Boaz.

• Channah

Natuurlijk. Maar Frederik vermeldt een paginanummer. Dat vind je doorgaans niet op internet

• Menachem

Hoi Channa,

Donders, ik was er ook op maandag: we moeten elkaar voorbijgelopen zijn: ik deed met een groepje los-vaste vrienden een dagje Joods Amsterdam: eerst de Nieuwe Kerk, daarna JHM, daarna rond mr. Vissersplein en stijlvol afgesloten bij Maoz )))

Oef, ik weet niet of ik díé Sal Meijer ken: toch nog eens op de link drukken…

En, ja, wijs geen personalia en realia hier neer te zetten.

Ik zal de brievbus eens bekijken.

MchM

• Channah

Ik ken de naam, zal wellicht ergens iets van hem gelezen hebben in een recensie waardoor die naam is blijven hangen. Maar er staat niets van hem in mijn kast.

Mooi gedicht.

Met Neruda heb ik het ook niet. Zo erg niet dat ik geen moeite doe om een uitgeleende bundel terug te krijgen. ;)

• BOAZ

http://www.rozemarijnonline.net/ithaka_kavafis.html

Ik was vergeten om de link erbij te plakken:S

Boaz.

• Channah

Ik was er met mijn oudere - en zeer eigenwijze en eigenzinnige - vriendin, eigenlijk vriendin van mijn ouders die ik na hun dood ‘overgenomen’ heb. Die ik een lesje heb gegeven in de digitale mogelijkheden van een museum. Jammer dat wij elkaar niet herkenden.

Die tentoonstelling in de Nieuwe Kerk heb ik gemist, helaas.

• Channah

Ha, dankjewel Ik zal het printen en op de koffietafel ;) leggen ter vergelijking.

• Ellen-Josee

Het was een geintje…

Het ging om een gedichtje (van die kavavis) over een man die een vaartochtje maakt.

• Menachem

Ja, jammer!

Landde je uitleg bij haar?