Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jodenhaat en vernietiging Israël nu officieel onderwezen op Turkse scholen

• Eliyahu

Bs'd

Jodenhaat en vernietiging Israël nu officieel onderwezen op Turkse scholen

http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/12/Jodenhaat-en-vernietiging-Isral-nu-officieel-onderwezen-op-Turkse-scholen

Steeds meer Turken openlijke bewonderaars van Adolf Hitler - Turkse scholieren krijgen te horen dat Israël binnenkort zal worden vernietigd

Dit tijdens een pro-Palestijnse demonstratie getoonde spandoek met de tekst ‘Goed Gedaan’ is veelzeggend voor de vijandige houding van steeds meer Turken tegenover de Joden.

Europees links blijft dromen van het Turkse lidmaatschap van de Europese Unie, ondanks -of misschien juist wel dankzij?- het feit dat de houding van de Turken tegenover de Joden met de dag vijandiger wordt en nu zelfs het onderwijssysteem heeft bereikt. ‘Jodenhaat is in Turkije een alledaags fenomeen geworden,’ schrijft een bekende Turkse blogger volgens het Duitse Die Welt. ‘Het is afschrikwekkend dat nu zelfs leraren hun leerlingen verder aansporen tot (Joden)haat. Waar zal dit toe leiden?’

Izmir staat bekend als de meest democratische en tolerante stad van Turkije, maar zelfs daar neemt het antisemitisme snel toe. ‘Overal kom ik Jodenhaters en vijanden van Israël tegen en luister ik tijdens mijn dagelijkse busrit of in een populair fastfood restaurant naar hun vooroordelen. Niet weinigen van hen bewonderen Hitler en wensen dat hij zijn ’missie' had volbracht en het niet bij 6 miljoen vermoorde Joden had gelaten.'

De blogger, die 3000 abonnees heeft, zegt dat hij ervan walgt, maar dat hij er niets tegen kan ondernemen omdat hij zelf tot de minderheid behoort en ‘ik weet dat de staat mij niet zal en wil beschermen, dus het geen goed idee is om er op te reageren.’

'Dag dat Israël wordt vernietigd is nabij'

Zelfs in de twaalfde klas van het gymnasium, waar een speciale toelatingstest voor nodig is, is de sfeer vijandig geworden. In Turkije moet iedere scholier -moslim of niet- het islamitische godsdienstonderwijs volgen. Een voldoende halen voor dit vak is verplicht, anders ga je niet over. De Turkse blogger verhaalt hoe zijn klasgenoten tijdens de les tekeer gingen tegen Israël toen het onlangs met militaire macht reageerde op de Palestijnse raketbeschietingen.

'Maak jullie geen zorgen,' reageerde de docent. ‘Op een dag zal Israël worden vernietigd, en die dag is nabij. Alle Joden zullen hiervoor betalen!’ Als reactie begonnen sommige leerlingen Hitler te prijzen, terwijl anderen zich bereid verklaarden mee te willen helpen om de Israëliërs ‘de zee in te drijven’.

Turkse schoolboeken ‘druipen van Jodenhaat’

Het toenemende antisemitisme in Turkije gaat hand in hand met de steeds grotere invloed van de islamitische Sharia wetgeving, die nu zelfs in de meest wereldlijke steden in opmars is. ‘Ik heb geen enkele hoop dat de situatie in de toekomst verbetert. Integendeel,’ schrijft de blogger. ‘Het wordt met de dag erger. Echt als een verrassing komt het niet, want de vooringenomen media en politici verspreiden deze manipulatieve retoriek. Ook de schoolboeken die de Turkse staat verstrekt druipen van de Jodenhaat.’

In een land waar net als in de hele Arabische / moslimwereld kinderen al vanaf jonge leeftijd met haat worden grootgebracht is er automatisch geen ruimte voor afwijkende meningen en religies, het fundament van iedere vrije samenleving. De seculiere Turken laten dan ook gelaten toe of werken zelfs mee aan de islamistische machtsovername van hun land. ‘Ik ben dan ook niet pessimistisch maar realistisch als ik zeg dat de toekomst voor Turkije er niet rooskleurig uitziet.’ (1)

Bijbel voorzegt Turkse aanval

In de Bijbelse profetieën neemt Turkije (Togarma, Mesech en Tubal in Ezechiël, volgens sommige uitleggers ook Magog) een prominente plaats in als één van de grootste vijanden van Israël die in de eindtijd zullen proberen de Joodse staat te vernietigen. Sinds de Turkse Nationale Veiligheidsraad Israël in 2010 voor het eerst officieel tot vijand bestempelde lijkt de vervulling van deze profetieën steeds dichterbij te komen.

Overigens vermeldt de Bijbel ook de afloop van deze laatste grote oorlog tegen Israël: alle legers en landen die de Joodse staat zullen proberen weg te vagen zullen totaal worden vernietigd.

• keessie

Turkije behoord tot een van de landen gog en mogog, dus maak je niet te druk wat komt dat komt.

Komt een spannende tijd aan dat zie je aan alles.

• Nada

Maar de wereld verging niet en jij hebt toch veel berichten geschreven waarin je dat beweerde toch?

• keessie

Nee Nada, dat wilde Theo en nog een paar van die badgasten hier mij in de schoenen schuiven.

Maar de kenners hier die weten wel dat ik zoiets niet heb geschreven over 21-12-12.

• samuel

Precies Keessie.

• Frederik D

Maar je verkondigt wel dat de wereld weldra vergaat.

• Menachem

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> Overigens vermeldt de Bijbel ook de afloop van

> deze laatste grote oorlog tegen Israël: alle

> legers en landen die de Joodse staat zullen

> proberen weg te vagen zullen totaal worden

> vernietigd.

En zo is dat.

• keessie

Goed lezen Frederik, en ja uiteindelijk vergaat de boel maar dat zal jij niet meemaken

• Johanan

Ja alleen ziet men dit over het hoofd;…In de dagen van die laatste koningen zal de God des hemels een koninkrijk oprichten dat nooit te gronde zal worden gericht.

En het koninkrijk zelf zal aan geen ander volk worden overgedragen. Het zal al deze aardse koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken, en zelf zal het tot onbepaalde tijden blijven bestaan;….Daniël 2:44, 45.

Sta eens stil met deze tekst in gedachte,bij de volgende belangrijke punten:

Het overwinnende koninkrijk, dat wordt afgebeeld door een grote steen, wordt opgericht door God zelf en niet door mensenhanden.

Daarom wordt het terecht Gods koninkrijk genoemd.

Gods koninkrijk zal alle menselijke regeringen verbrijzelen,daar hoort ook de staat Israel bij met inbegrip van de zevende wereldmacht.

Waarom? Omdat ze allemaal zullen weigeren afstand te doen van hun macht en zich tegen God zullen verzetten in een beslissende grote oorlog. Die zal gevoerd worden op een symbolische plaats die Har–Magedon of Armageddon wordt genoemd.

De Bijbel maakt duidelijk dat de koningen van de gehele bewoonde aarde,dus alle menselijke regeringen, bij deze oorlog betrokken zijn Openbaring 16:13, 14, 16.

In tegenstelling tot vergankelijke menselijke regeringen, waaronder de zeven wereldmachten, zal Gods koninkrijk ’nooit te gronde worden gericht’. Bovendien zal het over de hele aarde regeren Daniël 2:35, 44.

Dan pas zal er echte vrede zijn…. Echte vrede, niet alleen een afwezigheid van oorlog. Jehovah God doet oorlogen ophouden tot het uiteinde der aarde. De boog verbreekt hij en hij slaat de speer werkelijk aan stukken; de wagens verbrandt hij in het vuur;…Psalm 46:8, 9

De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, en zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede;….Psalm 37:11

.

1 Voldoende voedsel voor iedereen. Er zal volop koren op aarde blijken te zijn; op de top der bergen zal overvloed zijn;…Psalm 72:16.

2 Volmaakte gezondheid voor iedereen. Geen inwoner zal zeggen: ’Ik ben ziek;…Jesaja 33:24.

3 Een comfortabel huis voor iedereen. Zij zullen stellig huizen bouwen en bewonen, en zij zullen stellig wijngaarden planten en hun vrucht eten.

Zij zullen niet bouwen en iemand anders het bewonen; zij zullen niet planten en iemand anders ervan eten;…Jesaja 65:21, 22.

4 Een eind aan alle vormen van lijden. De tent van God is bij de mensen en hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn.

De vroegere dingen zijn voorbijgegaan;…Openbaring 21:3, 4.

Johanan.

• samuel

De hereniging van Israël en Juda

15 Het woord des HEREN kwam tot mij: 16 Gij mensenkind, neem een stuk hout en schrijf daarop: voor Juda en de Israëlieten die daarbij behoren; neem dan een ander stuk hout en schrijf daarop: voor Jozef – het stuk hout van Efraïm – en het gehele huis Israëls dat daarbij behoort; 17 voeg ze dan aan elkander tot één stuk hout, zodat zij in uw hand tot één worden.

18 Wanneer nu uw volksgenoten u vragen: Wilt gij ons niet meedelen, wat gij daarmee bedoelt? 19 zeg dan tot hen: Zo zegt de Here HERE: zie, Ik neem het stuk hout van Jozef – dat aan Efraïm toebehoort – en van de stammen Israëls die daarbij behoren, en Ik voeg het bij het stuk van Juda en maak ze tot één stuk hout, zodat zij één zijn in mijn hand.

20 Terwijl de stukken hout die gij beschreven hebt, voor hun ogen in uw hand zijn, 21 zeg dan tot hen: Zo zegt de Here HERE: zie, Ik haal de Israëlieten weg uit de volken naar wier gebied zij gegaan zijn; Ik zal hen van alle kanten bijeenverzamelen en hen naar hun land brengen. 22 En Ik zal hen tot één volk maken in het land, op de bergen Israëls, en één koning zal over hen allen koning zijn; niet langer zullen zij twee volken zijn en niet langer verdeeld in twee koninkrijken. 23 Niet langer zullen zij zich verontreinigen met hun afgoden, hun gruwelen en al hun overtredingen, maar Ik zal hen verlossen van alle afvalligheid waarmee zij gezondigd hebben, en hen reinigen, zodat zij Mij tot een volk zullen zijn en Ik hun tot een God zal zijn.

24 En mijn knecht David zal koning over hen wezen; één herder zal er voor hen allen zijn. Zij zullen naar mijn verordeningen wandelen en naarstig mijn inzettingen onderhouden. 25 Zij zullen wonen in het land dat Ik aan mijn knecht Jakob gegeven heb en waarin hun vaders gewoond hebben; ja, zij zullen daarin wonen, zij, hun kinderen en hun kindskinderen, tot in eeuwigheid, en mijn knecht David zal hun voor eeuwig tot vorst zijn. 26 Ik zal met hen een verbond des vredes sluiten, een eeuwig verbond met hen zal het zijn; Ik zal hun een plaats geven, hen vermeerderen en mijn heiligdom voor eeuwig te midden van hen stellen. 27 Mijn woning zal bij hen zijn; Ik zal hun tot een God zijn, en zij zullen Mij tot een volk zijn. 28 En de volken zullen weten, dat Ik, de HERE, het ben die Israël heilig, doordat mijn heiligdom voor eeuwig te midden van hen staat.

Ezechiël 37