Bs'd
Jodenhaat en vernietiging Israël nu officieel onderwezen op Turkse scholen
http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/12/Jodenhaat-en-vernietiging-Isral-nu-officieel-onderwezen-op-Turkse-scholen
Steeds meer Turken openlijke bewonderaars van Adolf Hitler - Turkse scholieren krijgen te horen dat Israël binnenkort zal worden vernietigd
Dit tijdens een pro-Palestijnse demonstratie getoonde spandoek met de tekst ‘Goed Gedaan’ is veelzeggend voor de vijandige houding van steeds meer Turken tegenover de Joden.
Europees links blijft dromen van het Turkse lidmaatschap van de Europese Unie, ondanks -of misschien juist wel dankzij?- het feit dat de houding van de Turken tegenover de Joden met de dag vijandiger wordt en nu zelfs het onderwijssysteem heeft bereikt. ‘Jodenhaat is in Turkije een alledaags fenomeen geworden,’ schrijft een bekende Turkse blogger volgens het Duitse Die Welt. ‘Het is afschrikwekkend dat nu zelfs leraren hun leerlingen verder aansporen tot (Joden)haat. Waar zal dit toe leiden?’
Izmir staat bekend als de meest democratische en tolerante stad van Turkije, maar zelfs daar neemt het antisemitisme snel toe. ‘Overal kom ik Jodenhaters en vijanden van Israël tegen en luister ik tijdens mijn dagelijkse busrit of in een populair fastfood restaurant naar hun vooroordelen. Niet weinigen van hen bewonderen Hitler en wensen dat hij zijn ’missie' had volbracht en het niet bij 6 miljoen vermoorde Joden had gelaten.'
De blogger, die 3000 abonnees heeft, zegt dat hij ervan walgt, maar dat hij er niets tegen kan ondernemen omdat hij zelf tot de minderheid behoort en ‘ik weet dat de staat mij niet zal en wil beschermen, dus het geen goed idee is om er op te reageren.’
'Dag dat Israël wordt vernietigd is nabij'
Zelfs in de twaalfde klas van het gymnasium, waar een speciale toelatingstest voor nodig is, is de sfeer vijandig geworden. In Turkije moet iedere scholier -moslim of niet- het islamitische godsdienstonderwijs volgen. Een voldoende halen voor dit vak is verplicht, anders ga je niet over. De Turkse blogger verhaalt hoe zijn klasgenoten tijdens de les tekeer gingen tegen Israël toen het onlangs met militaire macht reageerde op de Palestijnse raketbeschietingen.
'Maak jullie geen zorgen,' reageerde de docent. ‘Op een dag zal Israël worden vernietigd, en die dag is nabij. Alle Joden zullen hiervoor betalen!’ Als reactie begonnen sommige leerlingen Hitler te prijzen, terwijl anderen zich bereid verklaarden mee te willen helpen om de Israëliërs ‘de zee in te drijven’.
Turkse schoolboeken ‘druipen van Jodenhaat’
Het toenemende antisemitisme in Turkije gaat hand in hand met de steeds grotere invloed van de islamitische Sharia wetgeving, die nu zelfs in de meest wereldlijke steden in opmars is. ‘Ik heb geen enkele hoop dat de situatie in de toekomst verbetert. Integendeel,’ schrijft de blogger. ‘Het wordt met de dag erger. Echt als een verrassing komt het niet, want de vooringenomen media en politici verspreiden deze manipulatieve retoriek. Ook de schoolboeken die de Turkse staat verstrekt druipen van de Jodenhaat.’
In een land waar net als in de hele Arabische / moslimwereld kinderen al vanaf jonge leeftijd met haat worden grootgebracht is er automatisch geen ruimte voor afwijkende meningen en religies, het fundament van iedere vrije samenleving. De seculiere Turken laten dan ook gelaten toe of werken zelfs mee aan de islamistische machtsovername van hun land. ‘Ik ben dan ook niet pessimistisch maar realistisch als ik zeg dat de toekomst voor Turkije er niet rooskleurig uitziet.’ (1)
Bijbel voorzegt Turkse aanval
In de Bijbelse profetieën neemt Turkije (Togarma, Mesech en Tubal in Ezechiël, volgens sommige uitleggers ook Magog) een prominente plaats in als één van de grootste vijanden van Israël die in de eindtijd zullen proberen de Joodse staat te vernietigen. Sinds de Turkse Nationale Veiligheidsraad Israël in 2010 voor het eerst officieel tot vijand bestempelde lijkt de vervulling van deze profetieën steeds dichterbij te komen.
Overigens vermeldt de Bijbel ook de afloop van deze laatste grote oorlog tegen Israël: alle legers en landen die de Joodse staat zullen proberen weg te vagen zullen totaal worden vernietigd.