Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbel voor ongelovigen

• LiaDonkers

De NRC had vrijdag een uitgebreide recensie van het boek van Guus Kuijer ‘De bijbel voor ongelovigen’.

Het lijkt een serie te moeten gaan worden, zoals van Nico ter Linden ‘Het verhaal gaat’, maar dan wel een stuk kritischer en pittiger. Het eerste boek gaat over Genesis.

Ze bleken het gisteren bij de boekhandel in huis te hebben, dus meteen een exemplaar aangeschaft. Ben inmiddels ruim halverwege.

Zijn er onder jullie die dit boek gelezen hebben?

• Channah

Nee, ik heb het nog niet gelezen, en zelfs nog niet in huis. Maar ik ga het zeker aanschaffen. Guus Kuijer is een uitstekend schrijver van wie ik bijna alles gelezen heb, en in de kast heb staan.

• LiaDonkers

Jij bent nogal een liefhebber van lezen, heb ik de indruk?

Er staan in ieder geval dingen in het boek die ik mij nog niet had gerealiseerd.

De verhalen worden steeds geschreven vanuit het oogpunt van verschoppelingen, degenen die door Gods optreden in de knel komen.

Een thematiek die christenen graag stelselmatig negeren.

• Channah

Dat klopt. Ik lees graag en veel.

Ik zet het boek meteen op mijn boodschappenlijstje. :)

• LiaDonkers

verkeerd verbonden.

• LiaDonkers

Krijg je waarschijnlijk geen spijt van.

• Channah

Ik heb nog nooit spijt gehad van de aanschaf van een boek van Guus Kuijer. Een paar dagen geleden wees ik hier op dit prikbord op zijn (jeugd)boek ‘ Ik ben Polleke, hoor’. Dat heb ik zo vaak herlezen dat ik het bijna uit mijn hoofd ken. Ook een zeer fraai boek van hem (voor volwassenen) is ‘Het Geminachte Kind’.

• LiaDonkers

Hij heeft ook geschreven: ‘Hoe Een Klein Rotgodje God Vermoordde’

Moet ik nu misschien ook achteraan. :)

• Channah

Ja, dat moet je zeker lezen. Staat hier uiteraard ook in de kast. ;)

• LiaDonkers

Kost maar 13,50. En ik heb nog een kadobon van Bol.com te besteden…