Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Verbeeld

• Gonnie

ik mij dat ongelovigen meer inlevingsvermogen hebben voor hun medemens dan gelovigen, een enkele daar gelaten maar wat ik hier alzo lees van de meest vrome lieden begin ik dat wel te geloven.

Alles wordt maar geredeneerd vanuit de bijbel, maar bijna nooit van uit hun eigen emotie, en denken.

• LiaDonkers

Hoe christelijker en vromer, hoe onmenselijker en onaangenamer.

Dat is wat het geloof met mensen doet.

Dit alleen is al voor mij reden om het christendom te beschouwen als geen zuivere koffie.

• Channah

Niet alle gelovigen komen op dit prikbordje. Ook niet alle ongelovigen.

• theo

In de kerkelijke gemeente waartoe bij behoren EN de kerkelijke gemeenten waar bij ik werkzaam was en nu ben is er geen enkel gemeentelid die op dezelfde wijze verbaal tekeer gaat zoals een aantal medechristenen van mij op dit prikbord.

Geen enkele- niemand.

Nobody zou Peri schrijven.

We verschillen van mening over sommige of meerdere zaken , dat wel …maar de hardheid zoals hier vaak geuit wordt met “”bijpassende“” woorden is niet aan de orde.

• LiaDonkers

De Peri's en Samuels zijn misschien uit jouw kerk weggelopen met een vrijzinnige voorganger als jij?

• theo

Er is bij ons nog nooit iemand weggelopen vanwege mijn persoontje. Die zijn al eerder vertrokken dan.

Wel zijn er een paar mensen die niet zo vaak de eigen kerkdiensten bijwonen maar elders kerken bij de wat “”zwaardere“” predikers.

Ik ehb één keer een nogal verontwaardigde mevrouw aan de telefoon gehad omdat ik aangegeven had dat ik een preek zou houden in het licht van feministische theologie.

Ze was nogal verbolgen dat ik dat had gedaan.

Toen ik vroeg of ze goed naar de preek had geluisterd vertelde ze dat ze niet naar de kerk was geweest omdat het aangekondigde haar tegenstond.

Toen ben ik een geruime tijd stil gebleven voor de telefoon.

• LiaDonkers

Oost-Friesland is ook niet echt een Bible Belt gebied, toch?

In de kerken waar de Peri's en Samuels kerken zitten waarschijnlijk veel mensen die zich bij jou absoluut niet thuisvoelen.

En de EO is ook best groot.

• Michiel...

Ik heb een hokje en ik heb nog een hokje. Ik heb 2 hokjes.

Hiep hiep hoera !!!! Daar kan ik lekker veel instoppen. Dat maakt de wereld weer wat minder chaotisch en overzichtelijker.

• Douce.

:D

Douce

• theo

Noord oost Friesland.

In onze regio zijn wel degelijk een flink aantal kerken waar de mannen in het zwart en de vrouwen gerokt en met hoeden ter kerke gaa. Waar alleen psalmen worden gezongen en dan op heeeele noten en uit de statenvertaling wordt gelezen.

Deze medechristenen zie ik natuurlijk nooit onder mijn gehoor, dat is wel duidelijk.