Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

end of the world/ vrijdagavond muziektopic

• theo

Juist daarom begreep je me wel/niet zo goed over het einde van de wereld?? !!

Laat verder maar.

• Channah

O.K., ik leg het nog een keer uit.

Natuurlijk heb ik de uitdrukking ‘einde van de wereld’ wel eens gehoord en begrijp ik wat sommigen daarmee aan willen duiden. Maar jouw associatie met de Bijbel en de Maya-kalender ontgaat mij.

• BOAZ

Mijn kleinzoon schreef dat hij dood wil.

Happy christmas wat niet bestaat!

http://www.youtube.com/watch?v=3K8w0moa_uE

Boaz.

• theo

Okay.

• Frederik D

Ernstig.

Ik begrijp jouw diepe zorgen.

Ik dacht nog: al vergaat de wereld niet, hij kan wel metaforisch voor individuen vergaan als zij grote zorgen hebben.

• theo

Prive ( mail) !!

• M*j*r**

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ja deze bedoel ik, en vooral als het in koor

> gezongen wordt vind ik dat heel mooi.

> Alleen komt dit geluid nogal krakerig over bij

> mij.

Er staan nog andere uitvoeringen op Youtube. Ik had er gewoon één uitgepikt. :)

• Channah

Geen (christelijke) woorden voor zoveel verdriet. Er voor hem zijn zonder invulling van je eigen waarden zal hem hopelijk goed doen.

Sterkte voor de jongen, en ook voor jou.

• Alma

Dank je Boris, dit is beter te behappen!!

• perihelium

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> Mijn kleinzoon schreef dat hij dood wil.

> Happy christmas wat niet bestaat!

>

> Boaz.

De dood is geen oplossing en het ontkennen van de viering van de geboorte van de Here Jezus ook niet. Als we aan onszelf en onze problemen denken en we zien het niet meer zitten dan kan de dood een oplossing lijken.

Maar de dood is niet het einde en er is een goede uitweg die van God komt. Je kan je kleinzoon vertellen dat Christenen met kerst vieren dat Jezus Christus is geboren om de wereld te redden en dat hij moest sterven opdat wij zouden leven in en door Hem.

Geloof en volg Jezus want Hij zal je redden en via Zijn Woord, de Bijbel, versterken. Emoties kunnen ons van het rechte pad afleiden, maar God’s Woord is onveranderlijk en standvastig. We moeten een sterk geloof in God houden en ons zelfs nog sterker aan Hem vastklampen wanneer we met moeilijke tijden en beproevingen te maken hebben. De Bijbel vertelt ons dat God nooit verleidingen in onze levens zal toelaten die we niet aankunnen (1 Korintiërs 10:13).

http://www.youtube.com/watch?v=03NqB7b8pz0