Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

end of the world/ vrijdagavond muziektopic

• theo

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ja deze bedoel ik, en vooral als het in koor

> gezongen wordt vind ik dat heel mooi.

> Alleen komt dit geluid nogal krakerig over bij

> mij.

Geen wonder dat het krakerig is… het is ook al 2000 jaar oud !!

• Channah

Ik begrijp het niet. Als christen zou je toch juist blij moeten zijn als je versneld in het koninkrijk der hemelen opgenomen werd?

Ik plaats dus iets geheel anders: een aria van de allergrootste op muziekgebied: Johann Sebastian Bach.

Ich freue mich

• Boris

Graag gedaan hoor :D

http://www.youtube.com/watch?v=Z0GFRcFm-aY

• theo

Trouwens…wij wonen in het prachtige rustige noord oost Friesland , een paar kilometer van de dijk die ons beschermt tegen de eventuele stormen die kunen woeden op de waddenzee en we horen hier nog wel eens van mensen uit drukke dichtbevolkte gebieden; Jullie wonen aan het einde van de wereld.

Zou DAT misschien het echte einde zijn? Zouden de mayas en de bijbelschrijvers DAT misschien kunnen bedoelen??

• Channah

Dus je bedoelt dat de Maya's voorspeld/bedacht hadden dat vandaag iedereen naar jouw eind van de wereld zouden verhuizen? Lekker druk zou het daar geworden zijn.

• theo

Nee ik bedoel; het einde wereld is niet totale vernietiging maar het einde wereld is hier gewoon bij ons. De wereld houd hier op. Er is geen wereld meer na de zeedijk.

Of ken je de uitdrulling niet: Ik bevind me nu op het einde van de wereld- het lijkt wel of ik op het einde van de wereld ben??

• Channah

Uiteraard ken ik die uitdrukking, maar die zou ik zeker niet betrekken op een situatie bij een zeedijk. De wereld houdt daar namelijk niet op, anders was die dijk niet nodig.

• theo

Okay, je hebt/mag het laatste woord.

Alsof de wereld waar dan ook ergens zou op houden.

• Channah

Nou, volgens de Bijbel dus wel. Maar wellicht ken je het verschil tussen plaats en tijd niet. Wat plaats betreft heb je natuurlijk gelijk sinds - overigens niet bijbels - de aarde niet meer plat is.

• theo

Okay.