Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Paus en homoseksualiteit

• theo

Leo duldt blijkbaar geen tegenspraak of kan niet tegen kritiek.

• M*j*r**

Leo Schreef:

——————————————————-

> Volkomen mee eens en goed onderbouwd.

>

> Leo.

Daan heeft gelijk dat het in de bijbel staat.

Maar daar gaat het even niet om.

De paus uit zich negatief en oordeelt over deze mensen. Hij zegt dat homo's een gevaar zijn. Dat is laster!!!

Kijk, en daar gaat de paus lelijk de mist in.

Misschien kan jij de paus wat bijbelteksten onder de neus wrijven? Zoals deze:

Kol. 3

8 Maar thans moet ook gij dit alles wegdoen: toorn, heftigheid, kwaadaardigheid, laster en vuile taal uit uw mond

Matt. 7

1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden.

5 Daarom, velt geen oordeel vóór de tijd, dat de Here komt, die ook hetgeen in de duisternis verborgen is, aan het licht zal brengen en de raadslagen der harten openbaar maken. En dan zal aan elk zijn lof geworden van God.

• Channah

Daarom ben ik ook benieuwd naar die redenen.

• Marjorie

Leo Schreef:

——————————————————-

> Wil je dat echt weten?

> En met welke reden?

>

> Hier ga ik alleen op in als je er iets van wil

> leren en er niet tegen wil ageren.

>

> Leo.

Je doet me aan iemand denken. En ik wil er niets mee te maken hebben.

• Sfred+

(tu)

• Sfred+

En toen was het stil.

• Sfred+

Ja ja, luisteren en je kop houden, want ik heb gelijk. (td):S

• Douce.

Minder aanmatigend zou voor een christen meer gepast zijn (je weet wel…vrucht van de Geest enzo Galaten).

Het is niet slikken of stikken. Wat een dwingelandij.

Het is een vast patroon en dat is voor niemand leuk, gelovig of niet.Gewoon van die hoge (zelfgebouwde) toren afkomen en meepraten, lijkt me zinniger.

Douce

• Ellen-Josee

Ik kwam van de week twee transgendere personen tegen; de één was man geweest en de andere vrouw.

Bovendien was die ene die man geweest was, vanuit zwartekous christelijke huize ook nog dominee geweest.

Na ontdekken van zijn/haar geaardheid had deze persoon ook nog allerlei hoge functies bekleed bij de overheid :)

Inmiddels hadden zij beiden allebei hun ‘zakie’ laten verwijderen en de vroegere man was tot vrouw geopereerd.

Eigenlijk zat je nu met twee vrouwen, ze kwamen ook allebei wel vrouwelijk over, alhoewel de vrouw vrouw wel de pest in had over haar geslacht.

Zij waren onlangs in de PKN kerk getrouwd. Ze vertelden ook dat hun huwelijk bij de PKN volkomen was geaccepteerd.

Alleen bij hun familie niet.

Hoe kijk jij daar nu vanuit bijbelse achtergrond tegenaan?

Ben benieuwd :)

• samuel

Een man die een vrouw is geworden en een vrouw die een man is geworden, en die trouwen dan met elkaar! :D

Ach ja.