Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Paus en homoseksualiteit

• theo

Volgens Ezechiel zijn de steden verwoest maarNIET vanwege homosexualiteit.

Volgens Judas trouwens ook niet of lees jij dat er wel in??

Drie verschillende vertalingen:

7 En herinner u ook Sodom en Gomorra en de naburige steden. Net als die engelen pleegden ze ontucht en liepen ze achter wezens aan die anders waren dan zijzelf, en nu liggen ze daar als afschrikwekkend voorbeeld, gestraft met een nooit dovend vuur.

7 Gelijk Sódoma en Gomórra, en de steden rondom dezelve, die op gelijke wijze als deze gehoereerd hebben, en ander vlees zijn nagegaan, tot een voorbeeld voorgesteld zijn, dragende de straf des eeuwigen vuurs.

7 zoals Sodom en Gomorra en de steden in hun nabijheid, die op gelijke wijze als genen haar hoererij hebben botgevierd en ander vlees achternagelopen zijn, daar liggen als voorbeeld, onder een straf van eeuwig vuur.

• LiaDonkers

> > Welk antwoord heb jij dan op die vragen? Of

> word

> > ik dan te persoonlijk voor een prikbord?

>

>

> Nee hoor.

>

> Als gelovige zeg ik dat ieder mens door God gewild

> is, dat ieder mens er mag zijn.

> Er zijn zo vreeslijk veel mensen met een negatief

> zelfbeeld en faalangst en dan kunnen/mogen geloven

> dat je een door God geliefd en gewenst persoon

> bent.

>

> MET de opdracht(en) zoals ik hierboven een paar

> voorbeelden heb gegeven.

Maar je begrijpt wel wat ik bedoel met het verschil tussen zingeving en de diepste zin van het leven?

Dat ik op die laatste vraag geen antwoord weet, daar zit ik niet mee, hoor, want ik besef heel goed dat ik het niet kan weten. Niemand kan het, m.i. En daarom moeten we het elkaar op dat punt niet moeilijk maken door te pretenderen dat we het wel weten en al helemaal niet iemand met een andere kijk daarop de hersens inslaan.

Voor God geldt de diepste-zin-vraag natuurlijk ook. Ik geloof er niet in, maar als die zou bestaan, dan geldt ook voor God de vraag waarom er een god is en niet geen god. Of weet jij dat wel van jouw god?

• samuel

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Je ziet het gevolg er al van, van personen die

> > geloven dat ze van een dier afstammen, ze zijn

> het

> > nog 99% schijnt het zelfs!

>

>

> Je kunt het ontkennen, maar niet veranderen.

De overeenkomsten tussen de westelijke klauwkikker en de mens zijn op het eerste gezicht zeer beperkt. Op genetisch niveau ligt dat anders. Bijna 80 procent van de menselijke genen waarvan bekend is dat ze een rol spelen bij erfelijke ziektes, hebben een tegenhanger in het dna van de kikker. Door Ben van Raaij

Dadelijk komen ze nog vertellen dat ze ook nog voor 80% kikker zijn, dat zou helemaal hilarisch zijn.

Of een hond.

Genen geven erfelijke eigenschappen door aan het nageslacht. De meeste genen zijn pro­teïne-coderend, wat betekent dat ze recepten voor proteïnen bevatten die voor de opbouw en het functioneren van ons lichaam zorgen. De mens heeft ongeveer 22.300 proteïne-co­derende genen, terwijl een hond er ongeveer 19.300 heeft. Zo’n 87,4% (16.872) van deze ge­nen in een hond komen ook voor in de mens.

• LiaDonkers

MSN heb ik kort gedaan om iemand beter te leren kennen die nieuw voor mij was, maar het beviel me helemaal niets. Snel teruggeschakeld op e-mail.

Facebook en Twitter moeten bij je karakter passen, lijkt me. Het is meer iets voor extraverte dan voor introverte mensen, denk ik en zelf val ik meer in die laatste categorie. Ik zal nooit alles over mijzelf open en bloot op internet zetten.

Verder staat vooral bij Facebook de rauwe commerciële kant ervan mij tegen. Ze willen alles van je weten om je met “gerichte” reclame te kunnen bestoken. Daarvoor zijn ze bij mij echt aan het verkeerde adres.

Wat ik echt niet leuk vind aan Facebook, dat zijn de “vind ik leuk”s.

• theo

Ik weet niet zoveel van en over God.

Het enige wat ik er van weet is uit de bijbel en die soms akelig moeilijk en weerbarstig en lastig om te begrijpen.

EN persoonlijke ervaringen van anderen en van mijzelf maar dat zijn geen objectieve wetenschappelijk aan te tonen bewijzen OF God bestaat en wat God wil/denkt/doet.

• LiaDonkers

Als er een god bestaat, zouden we daar dan werkelijk veel over lezen in de bijbel?

Hij lijkt in de bijbel wel erg veel op mensen. Ik begrijp niet goed waarom mensen die in God geloven de bijbel niet wegdoen.

Maar da's weer en andere discussie.

Ik hou het voor vanavond voor gezien. Ik vond het aangenaam met je praten!

• theo

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> Als er een god bestaat, zouden we daar dan

> werkelijk veel over lezen in de bijbel?

Veel meer hebben we niet…toch??

>

> Hij lijkt in de bijbel wel erg veel op mensen. Ik

> begrijp niet goed waarom mensen die in God geloven

> de bijbel niet wegdoen.

Das een goeie… maar waar halen we dan de “”informatie “” over God vandaan?

Zowel joden als christenen houden de bijbel als gezaghebbend, het woord van God. Nou ja de joodse gelovigen natuurlijk alleen het O.T.

>

> Maar da's weer en andere discussie.

>

> Ik hou het voor vanavond voor gezien. Ik vond het

> aangenaam met je praten!

Je hebt niet met me gesproken maar geschreven.

Evenwel, het genoegen is wederzijds.

• Frederik D

Het Chimpanzee Genome Project heeft niet alleen waarde voor een beter begrip van de evolutie. Het helpt ons ook bepaalde menselijke ziekten te begrijpen. Het caspase-12 gen codeert voor een enzym dat kan beschermen tegen de ziekte van Alzheimer. Het komt voor bij chimpansees en andere primaten, maar bij de mens is het tot een niet-functioneel gen geëvolueerd.

Zo blijken er ook meer dan 30 olfactorische genen (genen die voor de geurzin instaan) inactief te zijn bij de mens.

—————–

http://nl.wikibooks.org/wiki/Evolutie/De_menselijke_evolutie

Dus sommige genen die bij andere primaten (in dit geval mensapen) actief zijn, zijn bij de mens niet actief. Dat is keihard aangetoond.

Dit wijst dus op nauwe verwantschap tussen mens en mensapen. Deze verwantschap valt slechts op tweeërlei wijze te verklaren:

1 - er is sprake van evolutie

2 - God schiep deze verwantschap en dus deze suggestie dat er sprake is van evolutie.

Wie als gelovige de evolutie ontkent, miskent dat de Schepper heel veel suggesties dat er evolutie is, schiep.

Wie als creationist al deze suggesties ontkent, miskent zijn eigen Schepper, doet aan blasfemie en is eigenlijk niet helemaal snik.

Heel het artikel is overigens interessant.

• Frederik D

Antropomorfisme.

• samuel

De overeenkomsten tussen de westelijke klauwkikker en de mens zijn op het eerste gezicht zeer beperkt. Op genetisch niveau ligt dat anders. Bijna 80 procent van de menselijke genen waarvan bekend is dat ze een rol spelen bij erfelijke ziektes, hebben een tegenhanger in het dna van de kikker. Door Ben van Raaij

Dadelijk komen ze nog vertellen dat ze ook nog voor 80% kikker zijn, dat zou helemaal hilarisch zijn.

Of een hond.

Genen geven erfelijke eigenschappen door aan het nageslacht. De meeste genen zijn pro­teïne-coderend, wat betekent dat ze recepten voor proteïnen bevatten die voor de opbouw en het functioneren van ons lichaam zorgen. De mens heeft ongeveer 22.300 proteïne-co­derende genen, terwijl een hond er ongeveer 19.300 heeft. Zo’n 87,4% (16.872) van deze ge­nen in een hond komen ook voor in de mens.

Zoals je ziet zijn menselijke genen niet alleen voorbehouden aan de mens - ze komen ook in meer of min­dere mate voor in andere organismen. Alle organismen bestaan uit dezelfde bouwstenen en zijn aan elkaar verwant. Word er dan verondersteld.

Voor mij staat het vast dat er een schepper is, en dat we een afweermechanisme hebben, dieren ook.

We weten dat bepaalde dierenziekten en virussen over kunnen slaan naar de mens en ook visa versa, vandaar ook de overeenkomsten in onze afweersystemen. op zich niet bijzonder.

Dat de chimp 98% op bepaalde genen overeenkomt met de mens maakt deze nog steeds geen mens, en de mens geen aap.

Maar als jij dat wil geloven prima toch! Je moet wat geloven.