Briljante samenvatting, ik hou ervan
Was ergens de letter J vergeten.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlIk denk dat Nada hier mee bedoeld dat in de steden de mensen hun eigen buren niet eens kennen.
Soms weten zij echt niet wie naast hun wonen.
Vroeger was dat anders toen werkten de meeste huisvrouwen niet , en als je kinderen had vroeger die speelden toen nog buiten en door de kinderen leerde je ook de moeders in de buurt kennen.Dan had je inderdaad meer buurt leven. Maar dat was vroeger!
Ik denk dat eenzaamheid juist heel veel voorkomt onder samenwonenden. Maar ja, als je samenwoont zit je met Kerstmis in ieder geval niet alleen. 8-) En geen christen komt op het idee om juist jou dan op te zoeken…..
Terwijl de vrije blije alleenwonenden met Kerstmis zo ongeveer met een mitrailleur op wacht moeten staan - uiteraard chargeer ik nu - om de christenen van het lijf te houden.
Ik denk dat je mening dorpsgekleurd is en dat je de rest van Nederland kent via de televisie of de statistieken. Ik bedoel dat niet verkeerd hoor, maar je schijnt in het walhalla te wonen, de laatste plaats op aarde waar het er nog toe doet en waar de bijstandsmoeders tassen met boodschappen krijgen voor hun kinderen. Mooi hoor.
Ik zie op de ambulance geen wonderen, alleen een hoop ellende en ook zinloos geweld. Niet dat er zinvol geweld is alleen ter verdediging kan ik geweld begrijpen. Ik zie wel dat veel mensen overleven door de techniek en wetenschap die we nu tot onze beschikking hebben, godzijdank.
Er is nog nooit iemand opgestaan uit de dood, geen wonder gebeurd, dood is dood. We konden helaas nooit aan iemand vertellen dat hun vader, kind, moeder of echtgenoot ineens weer leefde.
Dus schei uit met je semi wonderen van een bijstandsmoeder die in een dorp een tas boodschappen krijgt van de kerk.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?