Re: Antropisch principe bewijs voor Intelligente Ontwerper
Bericht door MNb » 15 mei 2011 22:14
Eliyahu schreef:Als ik het over het AP (Antropisch Principe) heb dan heb ik het over de finetuning (FT) van het universum benodigd om leven mogelijk te maken.
Ja, dat idee had ik al. Helaas voor jou - en dat staat precies met zoveel woorden in Het Heelal van Hawking, die jij alleen maar aanhaalt als het je uitkomt, waarmee ook jij een halve leugenaar bent - is finetuning iets anders dan het antropisch principe.
Jij hanteert dan ook verwrongen opvattingen, niet ik.
Eliyahu schreef:En die kans is zo beestachtig verschrikkelijk abnormaal klein dat Stephen Hawking daarvan zei dat je dat kan zien als bewijs voor een goddelijk doel in de schepping.
Dat schreef Hawking dus niet in Het Heelal.
Je bent nu definitief een volledige jokkebrok.
We kunnen dit ofwel opvatten als een bewijs van een goddelijk doel met de schepping en de keuze van de natuurwetten, of als een bevestiging van het sterke antropische principe.
Je hebt zelf geschreven dat je geen belangstelling hebt voor SAP(Strong Antropic Principle), dus je kunt Hawking niet aanhalen om je bewerinkjes te ondersteunen.
Jim schreef:Je bent een leugenachtige hypocriet Eli, ik heb dat op usenet ook wel eens tegen je gezegd en ik neem er geen woord van terug.
Op grond van bovenstaande sluit ik me hier onvoorwaardelijk bij aan.
Leugenachtig omdat hij met opzet Hawking valselijk aanhaalt.
Hypocriet omdat hij alleen Hawking aanhaalt voorzover het hem uitkomt.
Eli kan het eeuwige leven vergeten gezien zijn stelselmatige overtredingen van het negende gebod.
Fishhook schreef:Heb jij eigenlijk de letterlijke quote van Steven Hawking?
Ik wel en ik heb de relevante citaten al gegeven ook.
—————————
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=9145&start=225