Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wie je 'doet'

• Gonnie

:D

• Frans

(tu)

• M*j*r**

Levi1 Schreef:

——————————————————-

> ik ben een nieuwe prikker

>

> bedankt voor je reactie !

Ik dacht even dat je Peri was.

• Boris

M*j*r** Schreef:

——————————————————-

> Levi1 Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > ik ben een nieuwe prikker

> >

> > bedankt voor je reactie !

>

> Ik dacht even dat je Peri was.

Die gedachte was eerlijk gezegd niet in mij opgekomen.

• M*j*r**

Boris Schreef:

——————————————————-

> M*j*r** Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Levi1 Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > ik ben een nieuwe prikker

> > >

> > > bedankt voor je reactie !

> >

> > Ik dacht even dat je Peri was.

>

> Die gedachte was eerlijk gezegd niet in mij

> opgekomen.

Eigenlijk omdat het eerste deel wat ze schrijft zo lijkt op wat Peri volgens mij ook ooit over zichzelf schreef hier. Niet precies hetzelfde, maar het kwam op hetzelfde neer. Het leek even een déjà vu .

• Ellen-Josee

Peri prikt nooit onder andere naam, dat zou je onderhand toch moeten weten.

Gr Ellen

• CU

Zeg nooit nooit bij Peri

• M*j*r**

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Peri prikt nooit onder andere naam, dat zou je

> onderhand toch moeten weten.

>

> Gr Ellen

Volgens mij heeft hij dat wel eens gedaan en dat daarna ook toegegeven.

Daarom dacht ik dat dat weer zo was.

• Ellen-Josee

Moet je bij niemand doen toch?

• perihelium

Levi1 Schreef:

——————————————————-

> Vaak reageer ik te bot op mensen, en ik weet dat

> ik mensen daarmee soms kan kwetsen terwijl ik dat

> niet op die manier bedoel.

> Ik meen wel wat ik zeg, maar ik bedoel het niet op

> de manier zoals het soms over komt.

>

> Ik vind het dan moeilijk om op een ‘zachtere’

> manier uit te drukken of in te schatten hoe het

> overkomt, terwijl ik dit achteraf wel zie. Maar

> niet altijd weet hoe het beter kon. En soms kan ik

> mij daarin gewoon niet beheersen.

>

> Hoe kijkt God hier tegen aan volgens jullie ?

> En hoe denk je dat God wil dat ik ermee om ga ?

Spreuken 18:21

Woorden hebben macht over leven en dood, wie zijn tong koestert, plukt daarvan de vruchten.

Spreuken 21:23

Wie zijn tong in toom houdt, bespaart zich in zijn leven allerlei ellende.

Jakobus 3

1 Broeders en zusters, u moet niet allemaal leraar willen zijn. U weet dat ons leraren een strenger oordeel te wachten staat. 2 En hoe vaak struikelen we niet allemaal! Wie nooit struikelt in het spreken kan zich een volmaakt mens noemen, die in staat is om zelfs het hele lichaam in toom te houden. 3 Paarden doen we een bit in de mond om ze te laten gehoorzamen, en zo kunnen we hun hele lijf sturen. 4 En kijk eens hoe reusachtige schepen, voortgestuwd door hevige wind, met een klein roer in de richting worden gestuurd die de stuurman bepaalt. 5 Zo is ook de tong een klein orgaan, maar wat een grootspraak kan hij voortbrengen! Bedenk eens hoe een kleine vlam een enorme bosbrand veroorzaakt. 6 Onze tong is net zo’n vlam: een wereld van onrecht, die onze lichaamsdelen in brand steekt. Want hij besmet het hele lichaam, hij steekt het rad van het leven in brand, met vuur uit de Gehenna. 7 De mens heeft alle mogelijke soorten dieren weten te temmen, wilde dieren, vogels, kruipende dieren en zeedieren, 8 maar er is geen mens die de tong kan temmen, dat onberekenbare kwaad, vol dodelijk venijn. 9 Met onze tong zegenen we onze Heer en Vader, en we vervloeken er mensen mee die God heeft geschapen als zijn evenbeeld. 10 Uit dezelfde mond klinkt zegen en vervloeking. Dat kan toch niet goed zijn, broeders en zusters? 11 Laat een bron soms uit eenzelfde ader zoet en bitter water opwellen? 12 Of kan een vijgenboom olijven voortbrengen, of een wijnstok vijgen? Net zomin geeft een zilte bron zoet water.

13 Wie van u kan wijs en verstandig genoemd worden? Laat hij het daadwerkelijk bewijzen door een onberispelijk leven en door wijze zachtmoedigheid. 14 Maar als u zich laat beheersen door bittere jaloezie of egoïsme, kunt u beter niet zo hoog van de toren blazen; u zou de waarheid geweld aandoen. 15 Dat soort wijsheid komt niet van boven; ze is aards, ongeestelijk, demonisch. 16 Waar jaloezie en egoïsme heersen, vieren wanorde en allerlei kwaad hoogtij. 17 De wijsheid van boven daarentegen is vóór alles zuiver, en verder vredelievend, mild en meegaand; ze is rijk aan ontferming en brengt niets dan goede vruchten voort, ze is onpartijdig en oprecht. 18 Waar in vrede wordt gezaaid, brengt gerechtigheid haar vruchten voort voor hen die vrede stichten.