Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wie je 'doet'

• Nada

Je vrienden en je familie kennen je en weet dat je zo uit de hoek komt. En bij diegenen die je niet zo goed kennen zou ik dan wat genuanceerder zijn.

Best simpel toch? :)

• LiaDonkers

Wat heeft God hiermee van doen?

• Sfred+

En hoe denk je dat God wil dat ik ermee om ga ?

Wie?

• Sfred+

Ik denk dat God wil dat je eerlijk bent maar niet onnodig hoeft te kwetsen omdat jij bijvoorbeeld je dag niet hebt.

Voetbal respect Turk………….;)

• Levi1

je= jullie

Wat God ermee te doen heeft: Heel veel, omdat je als Christen toch probeert te leven zoals God dat wilt.

• Douce.

In de Bijbel staan genoeg richtlijnen om te weten hoe God hierover denkt (voor zover God zich daarmee bezig houdt). Ik neem aan dat je als christen dat boek zo nu en dan doorneemt.

Nu kan bot gedrag een karaktertrek (en/of familietrek) zijn en dan is het een leerproces om dat bij te schaven.

Misschien i.p.v. tot 10 tot 50 tellen en niet op alles en iedereen (ik praat dan over je dagelijks leven, maar geldt ook op het prikbord) te reageren.

Verder zijn sommigen IRL te snel gekwetst en/of in hun zogenaamde eer aangetast. Dat is een akelig trekje van deze tijd en is er misschien ook ingeslopen door de multiculturele samenleving.

Ben je hier een oude bekende, een nieuwe prikker of iemand die zijn naam heeft gewijzigd?

Douce

• ¥ Lotje ­­¥

Het echte leven is ::: hap niet te gauw . Ooit gehoord van even tellen ?? 21 -22 . … en dan pas antwoorden. Daarbij je kan alles zeggen als het maar met fatsoen gebeurd .al was het de pastoor of dominee. Niet verlegen zijn. Dus als de ene iets zegt en jij bent het niet mee eens , scheld dan niet… of zeg liever : ik denk er zo over…….Je heb mensen er bij die kritiek krijgen of gelijk moeten hebben die gaan schelden , of harder praten . Is dat zo zeg dan gewoon .Dit heb geen zin en je ga weg.

Schrijven . even over lezen al is het 2 keer . en dan door posten .

• ¥ Lotje ­­¥

nou leuk antwoord geef je . Ze zit er waarschijnlijk mee en vraag toch hoe God dat vind??

• Sfred+

In mijn wereld en velen met mij in Zuid Oost Azië, heeft jouw god er niets van doen mee te hebben.

• Douce.

Is het een ze? Ik dacht een hij.

Maar wellicht heb je gelijk, mannen vinden niet snel dat ze bot zijn…haha, terwijl ze nodig naar de scharensliep moeten.

Wat Lia betreft, die heeft niets met de Bijbel en God, komt hier alleen haar gal spuwen.

Douce