Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wie je 'doet'

• Levi1

Vaak reageer ik te bot op mensen, en ik weet dat ik mensen daarmee soms kan kwetsen terwijl ik dat niet op die manier bedoel.

Ik meen wel wat ik zeg, maar ik bedoel het niet op de manier zoals het soms over komt.

Ik vind het dan moeilijk om op een ‘zachtere’ manier uit te drukken of in te schatten hoe het overkomt, terwijl ik dit achteraf wel zie. Maar niet altijd weet hoe het beter kon. En soms kan ik mij daarin gewoon niet beheersen.

Hoe kijkt God hier tegen aan volgens jullie ?

En hoe denk je dat God wil dat ik ermee om ga ?

• theo

Ook welkom.

• Nada

Het is internet, non verbale communicatie, dus het kan anders overkomen dan wanneer je het zegt tegen een persoon die tegenover je zit. Ik zou dat alleen maar veranderen als je er zelf mee zit. Want om niet meer eerlijk te zijn en alles met de mantel der liefde te bedekken terwijl je het anders meent is voor jezelf ook niet goed.

Ik denk dat God wil dat je eerlijk bent maar niet onnodig hoeft te kwetsen omdat jij bijvoorbeeld je dag niet hebt.

• samuel

Levi1 Schreef:

——————————————————-

> Vaak reageer ik te bot op mensen, en ik weet dat

> ik mensen daarmee soms kan kwetsen terwijl ik dat

> niet op die manier bedoel.

> Ik meen wel wat ik zeg, maar ik bedoel het niet op

> de manier zoals het soms over komt.

>

> Ik vind het dan moeilijk om op een ‘zachtere’

> manier uit te drukken of in te schatten hoe het

> overkomt, terwijl ik dit achteraf wel zie. Maar

> niet altijd weet hoe het beter kon. En soms kan ik

> mij daarin gewoon niet beheersen.

>

> Hoe kijkt God hier tegen aan volgens jullie ?

> En hoe denk je dat God wil dat ik ermee om ga ?

Dit is wat jezus in de Bijbel zegt:

12 Alles nu wat gij wilt, dat u de mensen doen, doet gij hun ook aldus: want dit is de wet en de profeten. Matteüs 7

Ons spreekwoord zegt: Wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet!

Dus doe er je voordeel mee, beheersing en bezint voor je begint.

• Frans

Dat je jezelf die vraag stelt is een heel goed teken, het komt wel goed met jou :)

• Nada

Ja toch? :)

• Frans

:) Ja hoor!

• Levi1

Is het dan beter om dingen niet te zeggen, dan ze (te) bot te zeggen ?

• Nada

Dat ligt aan de reden waarom je dat wilt zeggen. Is het om je punt duidelijk te maken of om valsheid en proberen een ander te kwetsen die jou bijvoorbeeld geraakt heeft met een bericht?

Of bedoel je in het echte leven?

• Levi1

in het echte leven.

niet om iemand te raken, dat nooit.