Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Zowaar een keer met D66 eens.

• Sfred+

De wet stamt uit 1815 en kan worden gebruikt om niet-religieuze activiteiten op zondag voor 13.00 uur te verbieden. „Maar van ons mag iedereen kiezen wat hij wil doen op zondag, of dat nou winkelen is of naar de kerk gaan”, lichtte D66-Kamerlid Kees Verhoeven toe.

Na felle reacties van onder meer CDA en ChristenUnie voegde hij toe: „Ik wil niemand iets afnemen, maar anderen wel de kans geven iets te doen. De zondag is van iedereen“

De zondag is inderdaad van iedereen en niet alleen van en bepaalde steeds kleinere groep christenen in Nederland die wel even willen beslissen wat wel en niet mag op zondag.

Ten tweede, de staat en geloof moet gescheiden zijn en geen wetten in stand houden om gelovige met wetten beschermen voor hun zondags rituelen.

• Frederik D

Ik niet.

Een openbare rustdag per week lijkt mij een goede zaak. Dan kun je eens op je gemak door een stadje lopen zonder de hectiek van kopen, kopen, kopen. Wat minder snelverkeer over de wegen.

• Sietse 45

Ben ik met Frederik D eens in de grotere steden zijn er met deze dagen voor de kerst alle grote winkels al open tot 21.00 uur en de kleinere zullen moeten volgen.

Maar om zoiets het hele jaar door zondags alle winkels open is tegek, zijn leukere dingen te doen lijkt me dan winkelen.

• Ellen-Josee

Ze kunnen die winkels wel de hele tijd opengooien maar als er geen klanten komen omdat er geen geld is, schiet het niet op.

Alleen maar meer kosten aan personeel, daar zit de middenstand niet op te wachten lijkt me.

En ik ook niet trouwens, ik kan heus wel een dagje wachten met mijn gekoop. Dan kan ik eens bij vrienden langs, waar de zondag ook voor bedoeld is.

Ellen

• perihelium

Met een klein beetje moeite kan je er vast wel een Bijbels onderwerp van maken.

• Sietse 45

Trek er liever op een andere manier er op uit met mijn vriendin,

dan door zo´n klote winkel straat te lopen.:D

• Sfred+

Het gaat puur omdat de de zondag Frederik, even beter opletten. laat iedereen zelf beslissen welke dag en geen ouderwetse belerende wetje in stand houden over de zondag.

• Sietse 45

Hoe zo is dit niet goed genoeg ?

• Sfred+

Ik woon meer dan 12 jaar in een land met een 7 daagse economie op winkel gebied, jullie leven in de ijstijd.

• perihelium

Sietse 45 Schreef:

——————————————————-

> Hoe zo is dit niet goed genoeg ?

Waar zie jij de link met de Bijbel dan in het bericht?