Ik denk te diep na, hahaha . Laat maar Ik snap je wel.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlNada Schreef:
——————————————————-
> Jawel, ik snap dat ook. Maar als jij een tas met boodschappen brengt bij iemand die het nodig heeft. Heb jij dan achteraf dat blije gevoel van: ik heb goed gedaan? Dat is eigenlijk fout toch? Gedachten kunnen ook zondig zijn dan.
>
> Als echte gelovige heb je die achterafgedachte niet lijkt me.
Natuurlijk heb je die gedachte wel, je bewust zijn dat dit die vleselijke/menselijke gedachte is belangrijk, als je dat inziet kan je God alle eer geven.
Nada Schreef:
——————————————————-
> Jawel, ik snap dat ook. Maar als jij een tas met
> boodschappen brengt bij iemand die het nodig
> heeft. Heb jij dan achteraf dat blije gevoel van:
> ik heb goed gedaan? Dat is eigenlijk fout toch?
> Gedachten kunnen ook zondig zijn dan.
Welnee, daar is niks fout aan. Zolang je mar niet rondbazuint: HE.. HEBBEN JULLIE HET ALLEMAAL WEL GEZIEN WAT IK VOOR GOEDS HEB GEDAAN??
>
> Als echte gelovige heb je die achterafgedachte
> niet lijkt me.
Nee, echter…er is me wel eens het gevoel bekropen dat bij mensen voor wie ik het vuur uit mijn sloffen heb gelopen of uit een put heb getrokken en waar ik nooit meer wat van hoor(de) …jammer.
Vroeger begreep ik het ook niet waarom ze nooit mer iets van zich lieten horen…nu begrijp ik dat wel.
Nada Schreef:
——————————————————-
> Het eerste wat ik opmerkte van het christelijk geloof is dat ze allerlei rampen lieten zien op tv en dan zo'n stukje eronder: Heer ontferm U , Heer ontferm U.
>
> Ik had het al eens gezegd hier of op een ander prikbord. Weet jij wat dat lied is?
Nee, helaas niet, ik heb op de een of andere manier een aversie tegen veel christelijke liederen. Het zal wel goed bedoeld zijn maar ik kan het gewoon niet tenzij het in andere stijlen is zoals Cliff Richard of een aantal dingen van de Gaithers en Ernie haase and the signature sound.
Nada Schreef:
——————————————————-
> Dat is wel een heel eerlijk antwoord van je.
> Gelukkig je bent ook gewoon maar mens.
Hahaah, dat wel mag ik hopen.
> Heb soms
> hier het gevoel alsof jij ik weet niet wat moet
> zijn omdat je gelooft en dat verkondigd.
Sommige christenen hebben blijkbaar een soort persoonlijk emailcontact met onze Schepper en weten zeer precies hoe ze zelf EN hoe anderen moeten geloven.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?