Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De Bijbel heeft gelijk.

• Sfred+

In principe wel ja.

• Sfred+

Een gelovig is inderdaad toleranter dan een gelovige op veel gebieden. Wij kijken ook niet naar iemands geloof als mensen willen trouwen.

• BJE

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Die god van jullie als ik het zo lees is maar een

> rancuneus mispissertje die tegen het vrije woord

> is, met zijn straffen, zondvloed etc tegen de

> mensheid….

No Sfred, that's not the point. We zitten met elkaar diep in the problemen. Kijk om je heen. The world is in trouble! Het was Gods betrokkenheid om Jezus, het licht der Wereld, te zenden. In Hem is een enorme bron van vernieuwing en kracht. Zelfs zij die niet in hem geloven, erkennen regelmatig dat hij hen tot een baken is in het leven, of dat zij zelfs af en toe tot hem bidden in kritieke situaties.

BJE

• Gonnie

Ach, een beetje gein er tussen door mag best hoor. :D

• Sfred+

We zitten met elkaar diep in the problemen. Kijk om je heen. The world is in trouble!

Oh dus god is een bankier. ;)

Zelfs zij die niet in hem geloven, erkennen regelmatig dat hij hen tot een baken is in het leven

En dat geloof jij zelf? Nou ik zal je moeten teleurstellen ik ken aardig wat ongelovige die god niet het baken van leven vinden en in kritieke situaties eerder staan te vloeken dat te bidden. Maar dat zal uiteraard niet waar zijn, ik weet het. ;)

• CU

God heeft de doodstraf al ingevoerd direkt tijdens Adam en Eva.

• CU

Pijpen en doorslikken?

• CU

Wat een mazzel dat die reiziger niet dood was, want dan was die Samaritaan vast en zeker gestenigd.

• samuel

Jezus spreekt in Matt.25 over de minste van Mijn broederen een vijand is dus niet je broeder.

Even een toelichting voor jou over de Samaritaan en over Samaritanen, in de tijd van Jezus toen Hij op aarde was.

De Joden waren niet in oorlog met de Samaritanen, ergo deze waren dus niet hun vijanden!

De Samaritanen aanbaden God de zelfde God als de Joden!

De Joden beschouwden de Samaritanen als inferieur!

Vandaar dat Jezus de vergelijking vertelde, dus nogmaals je naaste is wie je barmhartigheid toont en geeft.

Nu mag jij van mij je vijanden als je naaste beschouwen, heb ik geen probleem mee!

• theo

David Schreef:

——————————————————-

> theo Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Lief hebben en niet aan tafel uitnodigen en

> laten

> > verhongeren ??

> >

> > Maar er staat inderdaad niet bij dat je je

> > vijanden aan tafel moet nodigen.

> >

> > Letterlijk lezen dus.

>

> Staat er dan wel dat je je vrienden aan tafel moet

> uitnodigen?

Nee dus, en omdat het er niet letterlijk staat schijnen we ze ook niet aan tafel uit te moeten/mogen nodigen.