Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De Bijbel heeft gelijk.

• David

samuel Schreef:

——————————————————-

> Het is maar waar je naar kijkt en wat je wil zien!

Ik ben bang dat die christelijke republikeinen graag hun bankrekening willen zien i.p.v. het leed van de zieken de armen en de gevangenen.

Jezus leert dat niet de mensen die alleen halleluja prijs de Heer en de Heer is opgestaan roepen maar degen die de hongerigen eten geven en de zieken en de gevangenen opzoeken kent en wie dat laatste niet doet niet zal kennen.

• Frederik D

Een moeilijke opdracht.

Maar we zouden ons inderdaad om anderen moeten bekommeren, het liefst op rationele wijze.

• samuel

Dat is een oproep waar je aan kan voldoen in je eigen leefomgeving en stad of regio!

Dus niet op anderen focussen maar doen wat jijzelf en je medegelovigen kunnen doen, dat is Jezus Christus Zijn oproep en opdracht.

Je moet op God vertrouwen en niet op Amerikaanse republikeinen christelijk of niet!

Waar ben je op gefocust?

• David

samuel Schreef:

——————————————————-

> Dat is jouw inleg, Jezus toont gewoon aan dat

> degene die jou barmhartigheid toont en geeft je

> naaste is, doe het zelfde, dat is Zijn boodschap.

En als Jezus zegt dat je je vijanden lief moet hebben zijn dat dan ook alleen vijanden die je barmhartigheid tonen?

• samuel

Nee, Jezus zegt dat je vijanden lief moet hebben, niet dat je met ze aan tafel moet gaan zitten, maar dat je ze niet moet haten.

Inplaats van je vijanden te vervloeken, een zegen over hen uitspreken!

• Anna Lieze

Vijanden, wat zijn jouw vijanden ?

• David

samuel Schreef:

——————————————————-

>>

> Waar ben je op gefocust?

Ik ben gefocust op Jezus.

En ik heb inderdaad een goed voorbeeld gehad aan ongelovigen die deden wat Jezus bedoelde met degene die Hij zal kennen.

En misschien leuk om te vertellen dat we afgelopen sabbat zo'n 50 mensen met een bestaansminimum een heerlijk kerstbuffet hebben mogen geven en daarna een voedselpakket mee naar huis mochten geven.

Dat we de mensen een andere indruk mochten geven van een kerkgemeenschap waar liefde heerst voor onze naasten en waar sommigen gezegd hebben graag volgende sabbat onze dienst willen bijwonen.

• theo

Nou vooruit, nog een bijbeldeel dan:

28 Wat denkt u van het volgende? Iemand had twee zonen. Hij zei tegen de een: “Jongen, ga vandaag in de wijngaard aan het werk.” 29 De zoon antwoordde: “Ik wil niet,” maar later bedacht hij zich en ging alsnog. 30 Tegen de ander zei de man precies hetzelfde. Die antwoordde: “Ja, vader,” maar ging niet. 31 Wie van de twee heeft nu de wil van zijn vader gedaan?’ Ze zeiden: ‘De eerste.’

• David

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Een moeilijke opdracht.

>

> Maar we zouden ons inderdaad om anderen moeten

> bekommeren, het liefst op rationele wijze.

Voor de één meer dan voor de ander.

Ik denk dat empathie voor de ander een belangrijke voorwaarde is om dat gevoel van waardering van de ander tot je eigen gevoel te maken.

• David

samuel Schreef:

——————————————————-

> Nee, Jezus zegt dat je vijanden lief moet hebben,

> niet dat je met ze aan tafel moet gaan zitten,

> maar dat je ze niet moet haten.

>

> Inplaats van je vijanden te vervloeken, een zegen

> over hen uitspreken!

Dat is nou inlegkunde!

Jezus zegt dat je je vijanden lief moet hebben Niet meer en niet minder