Maar als ongelovige kan ik best wel gelovigen aardig vinden.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlLiaDonkers Schreef:
——————————————————-
> Spotten met de bijbel is veel leuker dan er in
> geloven, dat vind ik wel. Zou je ook eens moeten
> overwegen.
>
> Maar waarmee heeft de bijbel gelijk?
>
> Dat Goliath door David is gedood of door Elhanan?
Voor je laatste punt lees:
N.B. Goliath dacht ook dat hij God vrijblijvend kon bespotten. Hij leek zo sterk, zo onoverwinlijk. Daar kwam wel een heel abrupt einde aan.
Groet,
BJE
Het is goed dat je steeds je mening toets met de bijbel.
Maar wees je bewust van dat wat er geschreven staat in een bepaalde tijd en cultuur is geschreven.
Dus je zal ook de omstandigheid moeten kennen.
Paulus leefde in en tijd waar normale seksualiteit volkomen verstoord was.
Waar seks met nee vrouw alleen voor de voortplanting was en in het leger mannen gestimuleerd werden to sex om de onderlinge band te versterken.
Het had dus niks te maken met liefde maar alleen met lust
Vaak is dat dus niet zo eenvoudig en daarom is het goed ook de bijbel met je hart en je verstand te lezen.
Ik denk zelf dat Paulus vooral wil aanduiden dat hij seks alleen uit lust afkeurt.
Ja, die is je naaste, een mens met gevoel. Schrijf zo iemand niet af omdat voor jezelf een buffer gemaakt hebt van wie niet en wie wel.
Idereen dus. In de bijbel staat volgens mij dat er maar 1 gebod boven het gebod gaat om God lief te hebben en dat is om je naaste lief te hebben. En jij hoeft niet uit te zoeken in je leven of die naaste het waard is want God zegt ook: gij zult niet oordelen.
Of snap ik iets niet dan? Staat ook in de koran.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?