Tuuuuuuuuuuurlijk. Jij weet het beter dan de complete wetenschap. Hoeveel Nobelprijzen heb je al?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDe MT is van jongere datum dan de Septuagint. Dus ook de Septuagint heeft authoriteit.
En zowel in de MT als in de Septuagint staat geen kloot maar een woord dat tweedimensionaal rond dus gewoon rond betekent.
Alle moderne, naar objectiviteit strevende vertalingen vermijden daarom dan ook kloot of een equivalent ervan.
Waarom geef je altijd af op de SV behalve als het jou niet uitkomt? Subjectieve selectiviteit is zo onwetenschappelijk, zo irrationeel.
Ik verwar niks, dat maak jij ervan, ik leg je uit waar jouw verhaaltje op gebaseerd is, thats it!
Om het nog maar meer te verduidelijken, wat de beïnvloeding is van machthebbers op de theologen van eerdere tijden hier nog een voorbeeld: praktische theologie
Praktische theologie is een relatief jong vakgebied binnen de theologie, ongeveer 200 jaar oud.
Toegepast op de rooms-katholieke theologie betekent dit dat het gaat om een praktijkgerichte opleiding van priesters, van oorsprong een toepassingswetenschap, die ontstaan is tijdens de Verlichting en nieuwe invloed heeft ondergaan met het Tweede Vaticaans Concilie.
In de 18e eeuw ontstond in Oostenrijk de pastoraaltheologie. In 1774 werd de Praktische Theologie opgericht als universitaire discipline. Er bestond interesse van de overheid in verbetering van en controle op de competentie van priesters. Een naam die hierbij genoemd kan worden is die van Franz Stephan Rautenstrauch (1734-1785). Hij kreeg de opdracht zich hiermee bezig te houden van Maria Theresia van Oostenrijk, omdat de overheid meer invloed wilde op de priesteropleiding. Wikipedia
Maar zoals ik als eerder zei en nu weer doe, als je maar gelukkig bent.
Johann Georg Hamann (Koningsbergen 27 augustus 1730 - Münster 21 juni 1788) was een Duits filosoof, afkomstig uit de Pruisische stad Koningsbergen. Hij is te plaatsen tussen Kant en het Duits idealisme. Hij wordt gerekend tot de zogenaamde geloofsfilosofen, samen met zijn tijdgenoten Schleiermacher, F.H Jacobi en J.G. Herder. Tegenover Kant beroepen zij zich op het geloof, en dit geloof stempelt hun denken.
———————–
http://nl.wikipedia.org/wiki/Johann_Georg_Hamann
Maar Lichtenberg is toch boeiender.
http://en.wikipedia.org/wiki/Georg_Christoph_Lichtenberg
Hoe kom je daar nu weer bij! Ik toon jou aan wat ik eerder al schreef.
Voor jouw wellicht, omdat je zelf niet in straat bent te filosoferen of gebrek aan rede hebt, dat je het bij een ander zoekt.
Omdat je immers op zoek bent om je ongeloof te rechtvaardigen voor jezelf, je bent in twijfelaar pur sang vriend!
Maar dat geeft niet, als je maar gelukkig bent.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?