Jij vroeg erom. Dus ga zelf op onderzoek uit in plaats van al te voorbarig te kakelen: dat kan niet.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlFrederik D Schreef:
——————————————————-
> Jij vroeg erom. Dus ga zelf op onderzoek uit in
> plaats van al te voorbarig te kakelen: dat kan
> niet.
Bs'd
Iedereen met twee werkende hersencellen die snapt dat pezen, bloedvaten, en hemoglobine geen 80 miljoen jaar goed blijft onder de grond, boven het vriespunt.
Jij kan daar ook geen verklaring voor geven, dus de enige zinnige conclusie is: Die “80 miljoen jaar” is totale kolder.
Amen en HalleluJah!
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Je citeert uit de corrupte SV?
>
> Er staat geen kloot in de beide grondteksten
> (Hebreeuws en Grieks).
Bs'd
???????????????
Sinds wanneer is Jesaja in het grieks geschreven?
Je hebt ook echt geen idee waar je het over hebt hé?
Nog even en dan worden de zogenaamde “corrupte woordenboeken” weer van stal gehaald.
Alsof jij daar verstand van hebt. Je weet niet eens in welke taal Jesaja is geschreven.
Ik verwar helemaal niks, jij komt met theologen aan, even weer laten zien wat theologie is en vanwaar het vandaan komt en welke tijd: Theologie (synoniem: godgeleerdheid) betekent letterlijk ‘godsleer’. Theos is Grieks voor ‘God’ en logos is Grieks voor ‘woord’, ‘leer’, ‘kennis’ of ‘verhandeling’. De term theologie is afkomstig uit de christelijke traditie en wordt daarom overwegend gebruikt voor de (studie van de) geloofsinhoud van het christendom. De term kwam in de 12e eeuw in zwang bij Petrus Abaelardus en Gilbertus van Poitiers. Wikipedia
Volgens mij sprak je ergens over tijd toch!
Dus theologen komen uit Bijbelse tijden is wat jij geloofd?
Er staat toch duidelijk wat men in Bijbelse tijden geloofde!
Maar in de middeleeuwen geloofde men juist dat de aarde plat was, en daar komen nu ook die eerste theologen vandaan uit het jaar 1200, dus als men in de middeleeuwen geloofde dat de aarde plat was dan moesten die theologen dat wel Bijbels kunnen onderbouwen toch!
Zij zaten toch bij de gevestigde orde, ze hadden immers gestudeerd, en vaak op kosten van.
Maar zoals ik al zei, als je maar gelukkig bent.
Wij hebben hier ooit een schoolreisje van joodse kinderen (in dit geval meisjes) uit Amsterdam te logeren gehad, het was het schoolreisje van hun leven.
Tot vandag zijn wij blij dat ooit te hebben kunnen organiseren dankzij een niet joodse lerares van dat schooltje.
Ze kwamen hiereen met de Ajax bus, ieder avond werd voorgebeden uit de Talmoed en werden weliswaar bij het open haard (suggoraat kampvuur) trieste verhalen opgehangen uit de tweede wereldoorlog.
Het eten moest cosher zijn en wij mochten niet aan de afwas van de borden meehelpen.
Een begeleidster die zeer orthodox in leer was lette streng op dat alles goed verliep volgens de joodse gebruiken: zo mochten de meisjes niet in aanraking komen met het mannelijk geslacht, ik dus!.
Dat was te gek voor woorden dat ik in ons eigen woonboerderij mij zou moeten
afzonderen en wij hebben daarvoor een stokje voorgezet. Zo verbleef ik dan ook (met tegenzin van die begeleidster) 's avonds bij het kampvuur (openhaard) en riep de kinderen tot orde op de slaapzalen toen zij uit hun bol waren en lawaai deden.
De meisjes vonden dat spannend en leuk, ben er zeker van dat ze nu nog leuke herrinneringen hebben aan hun logeerpartij van drie dagen, voor ons was het ook een hele belevenis : voor ieder avondmaal moesten de voeten worden gewassen…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?