Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Alpha-cursus in Amsterdam

• Nada

Je snapt me denk ik niet.

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Waarom geef je zo'n zwak antwoord Frans?

>

> Zomaar meepraten zou zwak zijn, ik spreek altijd

> vanuit mijn ervaringen en geloof. Ook al krijg ik

> dan velen op mijn kop.

Als zomaar meepraten zwak is waarom geef je dan geen weerwoord maar praat je mee?

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Als volgens jou talloze ongelovigen zo goed en

> talloze christenen zo slecht dan heb jij misschien

> wel niks van het evangelie begrepen. Ik heb nu

> niet zoveel tijd en dit heeft niet met deze topic

> te maken dus een nieuwe topic hierover zou goed

> zijn.

>

> Dat mag natuurlijk.

Natuurlijk mag dat en jij kan Theo ook een weerwoord geven in plaats van met hem mee te praten.

• samuel

Nee, of je moet jezelf tot zo`n egoïstische christen rekenen theo dat kan ook natuurlijk maar dat geloof ijk niet.

Het siert je niet andere christenen zo weg te zetten, maar het is bekend dat je graag sneert, en zelf borstroffelt!

Nu alles leuk en wel wat je aanhaalt over de profeten en Johannes de Doper, maar deze waren er voor de komst van Jezus Christus, om de weg te banen zoals het zo mooi geschreven staat in de Bijbel.

De weg te banen waarvoor zou jij je dus afvragen? Dat is wel duidelijk uit je schrijven dat je dat niet begrepen hebt.

Jezus zei ik moet gaan omdat de Trooster de Helper de heilige Geest moet komen, en Hij zal je alles leren en te binnen brengen en vertellen wat de Vader en ik bespreken, Hij zal getuigen van Mij.

De heilige Geest dus theo.

Door de heilige Geest hebben wij een relatie met God, door het offer van Jezus Christus kunnen wij vrijmoedig voor de troon van God verschijnen.

Maar we gaan eens kijken wat de apostelen leerden en nog steeds leren aangaande bekering, zij hebben het immers van Jezus zelf geleerd en hebben de heilige Geest.

29 Mannen broeders, men mag vrijuit tot u zeggen van de aartsvader David, dat hij èn gestorven èn begraven is, en zijn graf is bij ons tot op deze dag. 30 Daar hij nu een profeet was en wist, dat God hem onder ede gezworen had een uit de vrucht zijner lendenen op zijn troon te doen zitten, 31 heeft hij in de toekomst gezien en gesproken van de opstanding van de Christus, dat Hij niet aan het dodenrijk is overgelaten, noch zijn vlees ontbinding heeft gezien. 32 Deze Jezus heeft God opgewekt, waarvan wij allen getuigen zijn. 33 Nu Hij dan door de rechterhand Gods verhoogd is en de belofte des heiligen Geestes van de Vader ontvangen heeft, heeft Hij dit uitgestort, wat gíj en ziet en hoort. 34 Want David is niet opgevaren naar de hemelen, maar hij zegt zelf:

De Here heeft gezegd tot mijn Here:

Zet U aan mijn rechterhand, 35 totdat Ik uw vijanden gemaakt heb tot een voetbank voor uw voeten.

36 Dus moet ook het ganse huis Israëls zeker weten, dat God Hem èn tot Here èn tot Christus gemaakt heeft, deze Jezus, die gij gekruisigd hebt.

37 Toen zij dit hoorden, werden zij diep in hun hart getroffen, en zij zeiden tot Petrus en de andere apostelen: Wat moeten wij doen, mannen broeders? 38 En Petrus antwoordde hun: Bekeert u en een ieder van u late zich dopen op de naam van Jezus Christus, tot vergeving van uw zonden, en gij zult de gave des heiligen Geestes ontvangen. 39 Want voor u is de belofte en voor uw kinderen en voor allen, die verre zijn, zovelen als de Here, onze God, ertoe roepen zal. 40 En met nog meer andere woorden getuigde hij, en hij vermaande hen, zeggende: Laat u behouden uit dit verkeerde geslacht.

Handelingen 2

Nu Jezus noemde zijn discipelen vrienden, broeders en daar heb je een relatie mee, God noemde Abraham vriend en Mozes ook, dus hadden deze een relatie met God, en jij zegt dat niet nodig is theo, want volgens jou gaat het daarom niet, want jij kan het niet lezen in de Bijbel, elke profeet en ook koning David had een relatie met God, maar jij niet begrijp ik, vandaar je levenloze stukje tekst, jammer.

• Nada

Boaz wil je zeggen waarom het geen goed idee is om zo'n cursus te volgen?

En ik wil je heel veel sterkte en moed wensen in je verdriet.

• perihelium

Nada Schreef:

——————————————————-

> Je snapt me denk ik niet.

Je vraagt of mensen zich anders voordoen en ik heb geantwoord dat dat niet zo is. Wat begrijp ik dan niet?

• perihelium

Als je je in het christelijke geloof wil verdiepen zal je erachter komen dat er mensen zijn die je vertellen dat je sommige dingen niet moet doen. Zoals kerst vieren, op Zondag naar de kerk gaan of een alpha-cursus bijwonen.

• Nada

Omdat dit een te diplomatiek antwoord is, natuurlijk doen mensen die geloven zich niet anders voor. Maar ik vroeg dus zitten er moedwillig mensen op zo'n cursus en in de groep waarvan de anderen niet weten dat ze volkomen bekeerd zijn maar dus met het doel om het was soepeler te laten verlopen. Wist geen ander woord even.

Ik wacht nog even wat Boaz zegt, hij gelooft en hij raadt het heel erg af. Ik heb geen zin om ergens heen te gaan en dan is het een facade. Ik hou van eerlijk zijn.

• samuel

Je kan het zelf onderzoeken, en dat kon je ook al doen voordat je je reactie plaatste die Perihelium in een hokje moet duwen van een bepaalde stroming.

• theo

Okay