Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Alpha-cursus in Amsterdam

• Channah

Lees het bericht van Frans waar ik op reageerde.

• theo

Dus wordt er serieus ingegeaan op kritische vragen en mag een deelnemer b.v. de stelling huldigen dat alverzoening bijbels is en diegene wordt niet ernstig met vemaningen bejegend?

• Frans

Nu niet doorslaan Channah, ik begrijp je gevoelsreactie en neem het je ook niet kwalijk, misschien heb ik het wat ongelukkig geplaatst. Mijn doel was om duidelijk te maken dat er voor elke moord, diefstal, slechte jeugd enz…. een uitvlucht gezocht wordt. Er zijn natuurlijk onschuldigen die psychische problemen hebben. Ik wilde niemand pijn doen.

• theo

Dus geen kritische vragen want die worden afgedaan als gezeur.

Ja ja.

Zeer duidelijk.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Dus wordt er serieus ingegeaan op kritische vragen

> en mag een deelnemer b.v. de stelling huldigen dat

> alverzoening bijbels is en diegene wordt niet

> ernstig met vemaningen bejegend?

Vermaningen niet, Bijbelse weerleggingen wel.

• Daan

Channah Schreef:

——————————————————-

> Lees het bericht van Frans waar ik op reageerde.

Frans bedoelde het echt niet zo Channah.

Ik ken Frans van dit prikbord iets langer dan vandaag.

Daarom schreef ik ook :

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/read.php?335,16177351,16178916#msg-16178916

Maak je er maar niet druk over verder.

Het ging echt niet over jouw zusje.

Ik heb zelf ook een nichtje ( dochter van mijn broer) die gewoon pech heeft met haar bestaan, maar er zit geen kwaad in dit meisje en gelukkig gaat het niet over deze mensen.

• theo

Maar de “”alverzoener“” wordt wel serieus genomen, in zijn/haar waarde gelaten en wordt niet overstelpt met verwijtende woorden en blikken zoals jij dat altijd doet?

• BOAZ

Ik zal niemand aanraden om een Alpha-cursus te volgen waar dan ook.

Afraden zal ik zeker doen.

Dan maar zelf de Bijbel lezen keer op keer en beslist niet in de nieuwste vertalingen.

Boaz.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Dus geen kritische vragen want die worden afgedaan

> als gezeur.

>

> Ja ja.

>

> Zeer duidelijk.

Kritische vragen zijn geen gezeur, zeggen dat je geen antwoord krijgt als je die wel krijgt is dat wel. Maar veel mensen zijn minder direct en zullen dat niet zo benoemen. Ik denk ook als we elkaar in persoon zouden ontmoeten je minder snel zou zeuren, of zo over zou komen, en ik dat minder snel zo zou benoemen als dat wel het geval is.

• Frans

Als het een troost mag zijn, ik heb zelf een dochter met deze zware problemen en door dat ze al ouder is kan ik bijna geen contact maken, erg moeilijk want wij geven heel veel om haar.