Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Verantwoordelijk voor elkaar.

• LeSage

Zojuist in het nieuws:

In 2011 ….. 14.401 pogingen tot zelfdoding. Gedeeld door 365 is dat dus ongeveer 40 pogingen per dag!!

en van die pogingen zijn er vorig jaar 1647 gelukt in die zin dat de plegers ook daadwerkelijk zijn overleden.

Wat een verantwoording geeft dat ons als mens tot elkaar. Wat een noodzaak toont dit ons, om SERIEUS op elkaar te letten….

• Nada

Dat is heel erg maar mensen die veel te dik zijn of roken en/of veel alcohol drinken doen eigenlijk ook aan zelfmoord, ook al staat het niet in de statistieken. Je kan beter denken waarom mensen dingen doen die niet verenigbaar zijn met het leven. Dan heb je ineens heel veel om op te letten. Jammer genoeg zorgen we niet meer zo erg voor elkaar.

• LeSage

Je moet wat ik zeg dan ook niet zozeer zien als een opdracht, maar vooral om zélf op een bepaalde manier gelukkig te zijn.

Geven óm iemand…….maakt jezelf in zekere zin ook gelukkig.

• David

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Geven óm iemand…….maakt jezelf in zekere zin

> ook gelukkig.

Helemaal mee eens maar waarom in zekere zin?

• Channah

LeSage Schreef:

——————————————————-

>Wat een noodzaak toont dit ons, om SERIEUS

> op elkaar te letten….

Ja, en hoe wil je dat doen?

• David

Channah Schreef:

>

> Ja, en hoe wil je dat doen?

Ik ben geen LeSage naar mijn vingers branden om daar een antwoord op te geven.

Er is tenminste 1 prikster die het heel moeilijk heeft op dit moment en onze steun hard nodig heeft.

En een aantal (ex) prikkers helpen haar al.

Dus wie wil kan meehelpen door mij te mailen en dan leg ik ook uit hoe groot de nood is en hoe je kan helpen

brutus_maximus@hotmail.com

Dabid ;)

• LeSage

Omdat dat ‘in zekere zin’ aangeeft dat ik een andere manier bedoel waar mensen doorgaans geluk mee associeren.

maar dat is geen nieuws voor jou, David.

• LeSage

Bewust omgaan met mensen die in onze omgeving leven. Bewust letten op signalen, die erop kunnen duiden dat mensen negatieve kanten van het leven niet kunnen handelen.

Eenzaamheid, ziekte, allerlei soorten verdriet, niet-respectvol gedrag, etc. etc.

• Channah

Je bedoelt dus gewoon normaal met de mensen in je omgeving omgaan?