Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Zijn er gelovigen die bidden

• Anna Lieze

Channah en keessie hebt echt mazzel gehad dat theo niet tussenbeide is gekomen met een reprimande

• samuel

Een bultrug is geen vis, een bultrug is een walvis, een zoogdier.

En ja het dier lijd, het ligt te sterven en droogt uit.

• Frederik D

Is geen vis.

En ook jij stamt van de vissen af.

• Frederik D

Dieren zijn geen mensen.

En wellicht is een goed schot door het hoofd milder dan een chemisch middeltje. Maar een schot ziet er niet fraai uit.

En nu komen er zelfs Kamer-vragen over dat beest.

• LeSage

volgens mij snap je best wat ik bedoel.

Het is onzin om te bidden voor triviale zaken. Zoiets als: “O Heer geef dat ik de lotterij win” etc.

Dat is onzin en belachelijk. En dat is wat jezus hier aan wil geven.

Maar waar het om gaat is waar dan de grens ligt, waar een gebed zin- en waardevol begint te worden.

Ook een gebed als ‘vergeef mij mijn schulden’ is voor een fundamenteel christen onzinnig, immers dat geloof stelt nu juist dat je zonden al vergeven zijn. Als een voldongen historisch feit. Bidden om vergeving van zonden, alsof dat nog zou moeten gebeuren, zou voor een fundi-christen dus een voorbeeld van apert ongeloof zijn.

Uiteindelijk kom ik dan toch uit bij een woordenloos gebed, omdat het dan des te meer gaat om de intentie en de intensiteit, en het ‘zoeken/ervaren van de ’verbinding' alle ruimte krijgt in tegenstelling tot het proberen te vinden van de juiste woorden.

• ¥ Lotje ­­¥

Het is in de eerste plaats afhankelijk van onze eerlijkheid tegenover ons zelf en naar God toe…..

Verhoord gebed is voor christenen een van de bewijzen van het bestaan van God!

Het gebed is een haast onvoorstelbare kracht, maar helaas beseffen maar weinigen dit.

• keessie

X( wat niet is kan nog komen

• keessie

Waarom dan de lettergreep -vis- erin?

• keessie

Er komt zelfs een stille tocht nog ff en het is wereldnieuws op CNN

• samuel

Naamgeving

“Cetus” is Latijn en wordt in de biologische namen gebruikt om te verwijzen naar walvis. De oorspronkelijke betekenis ervan is groot zeedier. Het komt van het Oudgriekse κῆτος (kētos), dat “grote vis” of “zeemonster” betekent. In de Griekse mythologie werd het monster dat door Perseus werd verslagen, Ceto genoemd. Het monster wordt afgebeeld door het sterrenbeeld Cetus. Cetologie is de tak van de mariene wetenschappen verbonden aan de studie van de walvisachtigen.

Kenmerken

Net als alle zoogdieren ademen walvissen lucht met behulp van hun longen. Ze zijn warmbloedig, brengen levende jongen ter wereld (onder water), voeden deze jongen met melk uit speciale melkklieren, en hun lichaam is bedekt met (weinig) haar.

De walvissen nemen bij het duiken slechts weinig lucht mee naar beneden; de longcapaciteit is bij de grote soorten maar ongeveer de helft van die bij de landzoogdieren. De zuurstofvoorraad is niet opgeslagen in de longen, maar in het spierweefsel, hier hechten de zuurstofmoleculen zich aan het eiwit myoglobine. De neusgaten worden bij het bovenkomen reflectorisch geopend. De uitademing gaat gepaard met een hevig gesnuif (blazen) door de neus(spuit)gaten. Bij de grote soorten ontstaat dan een fontein van door afkoeling gecondenseerde waterdamp, die tot circa 8 meter hoog kan worden; vorm en afmeting ervan zijn specifiek per soort.

Baleinwalvissen hebben in hun bek baleinen, zeefachtige structuren waarmee het voedsel, kleine vissen en microscopisch plankton, uit het water wordt gezeefd. De baleinen bestaan uit keratine.

De blauwe vinvis is het grootste dier dat ooit op aarde heeft geleefd. Hij kan 33 meter lang worden met een gewicht van 170 ton.

De walvissen behoren tot de bekendste diermuzikanten. Met geluiden van tussen de 20 Hz tot 10 kHz proberen mannetjeswalvissen de vrouwtjes te verleiden. De gezangen die zij zingen bestaan uit verschillende frasen, die uren kunnen duren, en worden soms jarenlang onthouden.

Wikipedia