Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

zondagsrust

• theo

Ik begrijp nooit waarom er een wet ( of een paar wetten) wordt uitgeplukt die men met hand en tand wil verdedigen en die bovenmate belangrijk schijnt te zijn terwijl andere wetten achteloos terzijde worden geschoven of met voeten worden getreden.

• Frederik D

Waar gaat het over?

• Frederik D

Zo'n mentaliteit als de jouwe noemen we sabbatfetischisme.

• Douce.

Haha, volgens mij heeft hij ook donderdagavond sabbat,,,in geen velden of wegen meer te bekennen…

Douce

• Douce.

Dat zei je ja. Maar waarom dan die opgekloptheid over de sabbat is mij een raadsel.

Het eerste gebod struikel ik al over….

Volgens mij dien je je aan de geboden te houden, maar de werkelijke wet is die van de liefde en is een hartgesteldheid die niet met regelgeving te maken heeft.

Douce

• Douce.

Ook ik heb daar moeite mee.

Wat ik trouwens elders al zei, als je 1 gebod overtreedt, maak je je schuldig aan de gehele wet - d.w.z. het overtreden ervan.

Douce

• CU

Frans Schreef:

——————————————————-

> CU Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Maakt het je wat uit welke van de geboden je

> overtreed?

> >

> > De doodstraf heb je toch al vanwege Adam en Eva

> en kan je dus niet ontlopen.

>

> Dat heb je dan verkeerd begrepen, elke zonde leidt

> tot de dood. Maar de vloek der wet is weggenomen

> met de dood en opstanding van Jezus.

Dan heb jij de leer van de erfzonde niet begrepen. Je kan maar één keer dood gaan, welke geboden je dan ook maar overtreed. Zelfs Jezus ging dood.

• Frans

Die vraag wordt beantwoord met Jezus woorden: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. Ik zie niet waar ik iets opklop in mijn antwoord aan erik7

Als je zoals ik al aangaf faalt, kunnen we niet meer dat wat Jezus zei.

• theo

Douce Schreef:

——————————————————-

> Ook ik heb daar moeite mee.

> Wat ik trouwens elders al zei, als je 1 gebod

> overtreedt, maak je je schuldig aan de gehele wet

> - d.w.z. het overtreden ervan.

Ook dat.

>

> Douce

• Nada

Toen kon dat nog, nu in deze tijd werken er mensen, op welke dag die rustdag dan ook is omdat je niemand dood laat gaan die een ongeluk heeft gehad, een huis af laat branden omdat het rustdag is en dergelijke.