Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Genius - The Movie (engels +/- 35 min)

• perihelium

http://www.geniusthemovie.com/

• perihelium

Het is een hit op internet. Binnen een week keken circa 135.000 naar de half uur durende evangelisatiefilm. Predikanten als John Piper en Paul Washer riepen mensen op de film te verspreiden. Genius the Movie draait grotendeels over John Lennon (voormalig koorknaapje), die tijdens de gloriedagen van The Beatles stelde dat zijn band populairder was dan Jezus. Hij deed deze uitspraak in het licht van de kerk zoals hij die in zijn tijd kende: een clubje mensen die naar een monotone priester zaten te luisteren in een kerk, die omringd werd door een begraafplaats. Ray Comfort: “In die zin had hij eigenlijk wel gelijk.” Lennon bood later zijn excuses aan voor zijn uitspraak na doodsbedreigingen en beelden van christenen die platen verbrandden. Hij veranderde tijdens zijn carrière van atheïst (tijdens de piek van zijn carrière) naar iemand die geloofde in het bestaan van God. Net als de meeste bandleden.

John Lennon stierf onverwachts toen hij werd doodgeschoten door een krankzinnige fan. Hij hoopte nog tientallen jaren muziek te maken. Hij werd veertig jaar. De film ‘God is a genius’ van Ray Comfort werd gereleased op de sterfdag van John Lennon. In de film vraagt Ray Comfort of mensen iemand anders zouden vermoorden voor een grote som geld, bijvoorbeeld 2 miljoen of 10 miljoen dollar in de wetenschap dat ze niet gepakt worden. Enorm veel mensen antwoorden hier positief op. “Er zijn normale mensen zoals jij en ik, die je zouden willen vermoorden. Het enige wat ze nodig hebben, is een grote som geld en het geloof dat ze niet worden gepakt.” Op zo'n zelfde wijze hopen mensen in de hemel te komen en hopen ze weg te kunnen komen met de door hun begane zonden in hun leven. Comfort vraagt mensen om die reden de vraag of ze eigenlijk wel goed genoeg zijn om naar de hemel te gaan. Een vraag die volgens hem ontzettend belangrijk is, omdat het leven zoals bij John Lennon onverwachts voorbij kan zijn. Volgens Ray Comfort heeft iedereen - niemand uitgesloten - Jezus nodig om uiteindelijk in de hemel te komen. Hij droeg namelijk de straf die mensen verdienen vanwege hun zonden.

Ray Comfort over de film: “Ik hoop dat mensen uitgedaagd worden door de realiteit van Gods bestaan. Ik wil dat mensen het eeuwige leven vinden.”

http://www.cip.nl/artikel/32657/The-Beatles-waren-populairder-dan-Jezus

• Frans

Goed gebracht, een beetje gekleurd om het statement te maken maar voor velen goed om eens over na te denken.

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> Goed gebracht, een beetje gekleurd om het

> statement te maken maar voor velen goed om eens

> over na te denken.

Hoezo gekleurd en om eens over na te denken?

• Frans

Diegene die al eens een film in elkaar gestoken hebben weten wat ik bedoel.

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> Diegene die al eens een film in elkaar gestoken

> hebben weten wat ik bedoel.

Je geeft geen antwoord en wat is een film in elkaar steken? Dat eens over nadenken wat je zei geeft het filmpje een juist en duidelijk tegenantwoord. Heb je wel goed gekeken?

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Je geeft geen antwoord en wat is een film in elkaar steken? Dat eens over nadenken wat je zei geeft het filmpje een juist en duidelijk tegenantwoord. Heb je wel goed gekeken?

Ik heb gekeken en genoten, misschien ben je niet zo in het echte leven, maar hier kom je echt over als zeur. Het is nooit goed en dat komt omdat jij niet kan lezen wat iemand schrijft.

Je hebt een abonnement om alles en nog wat in vraag te stellen maar veel inhoud komt er bij jezelf niet uit. Het kan anders als je er maar eens een keer voor openstaat.

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Je geeft geen antwoord en wat is een film in

> elkaar steken? Dat eens over nadenken wat je zei

> geeft het filmpje een juist en duidelijk

> tegenantwoord. Heb je wel goed gekeken?

>

> Ik heb gekeken en genoten, misschien ben je niet

> zo in het echte leven, maar hier kom je echt over

> als zeur. Het is nooit goed en dat komt omdat jij

> niet kan lezen wat iemand schrijft.

Je had het over gekleurd maar op de vraag wat je daarmee bedoelt zeg je iets vaags.

> Je hebt een abonnement om alles en nog wat in

> vraag te stellen maar veel inhoud komt er bij

> jezelf niet uit. Het kan anders als je er maar

> eens een keer voor openstaat.

Je hebt het over ‘er ooit iets mee doen’ terwijl in de film juist naar voren komt er direct iets mee te doen. Jammer dat je jouw andere kijk weer op mij afwentelt.

• Boris

http://www.youtube.com/watch?v=jknynk5vny8

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Je had het over gekleurd maar op de vraag wat je daarmee bedoelt zeg je iets vaags.

Ok speciaal voor jou……

De stukjes en meningen zijn zorgvuldig uit geknipt en op volgorde gezet, andere meningen bewust uitgefilterd om meer duidelijkheid te geven van de bedoeling, dat is dus gekleurd en zo worden films dus geknipt en geplakt.

>

> Je hebt het over ‘er ooit iets mee doen’ terwijl in de film juist naar voren komt er direct iets mee te doen. Jammer dat je jouw andere kijk weer op mij afwentelt.

Ik had het over dat jij met mijn opmerking eens iets moest doen en ‘weer’ begrijp je het niet. De vraag komt dan : Wil je het wel weten ?