Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Zo bekeken

• Frans

Lucas 6

46 Wat noemt gij Mij Here, Here, en doet niet wat Ik zeg? 47 Een ieder, die tot Mij komt en mijn woorden hoort en ze doet, Ik zal u tonen aan wie hij gelijk is. 48 Hij is gelijk aan iemand, die bij het bouwen van een huis diep gegraven en het fundament op de rots gelegd heeft. Toen een watervloed kwam en de stroom tegen dat huis aansloeg, kon hij het niet aan het wankelen brengen, omdat het goed gebouwd was.

Marcus 4

18 En een ander deel zijn degenen, die in de dorens gezaaid worden: dit zijn zij, die het woord horen, 19 maar de zorgen van de wereld en het bedrog van de rijkdom en de begeerten naar al het andere komen erbij en verstikken het woord en het wordt onvruchtbaar.

Als ik het zo lees hebben gelovigen een stevig fundament en zijn ongelovigen helemaal van de wereld. :)

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> Lucas 6

>

> 46 Wat noemt gij Mij Here, Here, en doet niet wat

> Ik zeg? 47 Een ieder, die tot Mij komt en mijn

> woorden hoort en ze doet, Ik zal u tonen aan wie

> hij gelijk is. 48 Hij is gelijk aan iemand, die

> bij het bouwen van een huis diep gegraven en het

> fundament op de rots gelegd heeft. Toen een

> watervloed kwam en de stroom tegen dat huis

> aansloeg, kon hij het niet aan het wankelen

> brengen, omdat het goed gebouwd was.

>

>

> Marcus 4

>

> 18 En een ander deel zijn degenen, die in de

> dorens gezaaid worden: dit zijn zij, die het woord

> horen, 19 maar de zorgen van de wereld en het

> bedrog van de rijkdom en de begeerten naar al het

> andere komen erbij en verstikken het woord en het

> wordt onvruchtbaar.

>

>

> Als ik het zo lees hebben gelovigen een stevig

> fundament en zijn ongelovigen helemaal van de

> wereld. :)

Ja en gelukkig is ons fundament in Christus ook zo dat er vergeving is als we de fout ingaan. Dat is in de wereld wel anders.. De uitdrukking ‘van de wereld zijn’ heeft me trouwens erg geholpen om in te zien dat onder invloed zijn van alcohol en drugs niet de juiste weg is.

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Ja en gelukkig is ons fundament in Christus ook zo dat er vergeving is als we de fout ingaan.

Gelukkig wel.

> Dat is in de wereld wel anders.. De uitdrukking ‘van de wereld zijn’ heeft me trouwens erg geholpen om in te zien dat onder invloed zijn van alcohol en drugs niet de juiste weg is.

Nee, dat laatste is als vluchten in een doodlopende weg.

• Ellen-Josee

Ja God is eeuwig dezelfde en zodoende een stevig en betrouwbaar fundament, maar de wereld daar kun je niet op bouwen.

Dat zie je wel aan hoe alles afbrokkeld wat eerder gezaaid is. Zoals onze bestaanszekerheden: pensioenen, zorg voor zieken en zwakkeren.

Wat wel zo is en dat geldt voor ongelovig en gelovig; als het echt moeilijk wordt en er een ramp komt dan verstevigd dit de samenhorigheid en gaan mensen elkaar helpen.

Ellen

• Marjorie

>'. Als ik het zo lees hebben gelovigen een stevig

> fundament en zijn ongelovigen helemaal van de

> wereld.

En hier sta je achter? ‘ongelovigen zijn helemaal van de wereld’ ?

Dan zeg ik: fundamentalisten (ook jij) denken krom. Maar dat is al jaaaaaaren duidelijk.

En nu sluit ik af voordat ik nog bozer word.

• Frans

Marjorie Schreef:

——————————————————-

> En hier sta je achter? ‘ongelovigen zijn helemaal van de wereld’ ?

>

> Dan zeg ik: fundamentalisten (ook jij) denken krom. Maar dat is al jaaaaaaren duidelijk.

> En nu sluit ik af voordat ik nog bozer word.

Maar lieve Marjorie, je gaat helemaal voorbij aan de ironie van mijn stukje. Waarom zo boos worden ? Dat lachertje staat er niet voor niets.

Het ging mij vooral om te tweeërlei betekenis van ‘van de wereld zijn’, een tekst die wel in de bijbel gebruikt wordt.

Zoals met alle ironie zit er een deel van waarheid in natuurlijk, maar om er nu zo boos om te worden… Ik denk niet krom, ik denk open naar alle kanten maar heb wel een mening.

snel op je paard zitten is hier de uitdrukking ;)

• ¥ Lotje ­­¥

Waarom zijn wij op aarde? Om God te dienen hier en hiernamaals.En……..

om het verhaal te kennen waarvan we deel uitmaken

- om te zorgen voor de schepping

- om een zegen te zijn voor de volken

- om aantrekkelijk te zijn en zo anderen te winnen voor God

- om het evangelie van Christus te verkondigen

- om te zenden en gezonden te worden

- om God te loven en te aanbidden

Frans schreef: Als ik het zo lees hebben gelovigen een stevig fundament en zijn ongelovigen helemaal van de wereld

• Sfred+

(tu)

• Sietse 45

Zondags een zogenaamde stevig fundament,

en door de weeks van de wereld?

• Frans

Sietse 45 Schreef:

——————————————————-

> Zondags een zogenaamde stevig fundament,

> en door de weeks van de wereld?

Dat geld toch echt niet voor allemaal, gelukkig maar.