Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vandaag is de Internationale Dag van de Mensenrechten

• Douce.

Ik moet zeggen, het klinkt hard, maar er zit een kern van waarheid in. Niet alles is zoals het lijkt.

Douce

• theo

Het soort mensen dat gedwee achter leiders aanloopt en ze graag een handje helpt om mensen die hun kop boven het maaiveld uitsteken de kop af te maaien.

• perihelium

Gesprek met Nashwan – tentenkamp Recht op Bestaan 4 november 2012

Ik kom uit Irak en ben in 2005 in Nederland gekomen. Ik ben geboren in 1971.

In Irak had ik problemen met terroristen. Ik werkte voor een aannemersbedrijf. Ik maakte deuren en ramen. De terroristen kwamen bij mij en zeiden “Jij werkt voor de Amerikanen, jij werkt voor de politie”. De laatste keer had ik ramen en deuren voor een politiebureau gemaakt. Dat was in opdracht van het bedrijf waarvoor ik werkte, die kwamen met de politie. Ik heb daar twee dagen gewerkt, de derde dag bliezen terroristen het politiebureau op. Mijn auto was ook in brand gestoken. Ik ben zelf ook neergeschoten, ik kreeg een kogel in mijn buik. Ik heb nog het litteken. Ik ben naar het huis van een oom gegaan. Daar

is de wond schoongemaakt.

Ik ben door smokkelaars naar Nederland gebracht. Ik heb hen betaald. Via Syrie in een vrachtwagen, met drie mensen achterin, in een week naar Turkije, naar Ankara, daar in een andere truck door tot Nederland.

In 2005 kreeg ik een verblijfsvergunning. Het duurde tot 2007 voor ik een pasje kreeg. Mijn vrouw en kind zijn hier gekomen. In 2011 werden van ons allemaal de verblijfsvergunningen weer ingetrokken, want ze waren tijdelijk, en werden mijn vrouw en kind teruggestuurd naar Irak. De regering vond dat Irak weer veilig was. Ze zijn gedwongen. Ze hebben eerst twee dagen vastgezeten en zijn toen gedeporteerd. Ik was niet thuis toen de politie kwam. Ik belde met de advocaat en die zei dat ze me zochten en dat ik ergens anders heen moest gaan, en het hoger beroep afwachten.

Ik heb een zus in Engeland. Ik wilde naar haar toegaan, en ik ging via Frankrijk. In Frankrijk ben ik bij de controle gepakt en van daaruit weer terug uitgezet naar Nederland. Twee maanden in Frankrijk eerst in gevangenis gezeten, en daarna hier in Rotterdam zeven maanden. De politie van Frankrijk heeft me helemaal kapot geslagen toen ik naar Nederland werd uitgezet. Ik zei tegen hen: “Ik kan niet terug naar Nederland, Nederland stuurt me terug naar Irak en ik heb problemen in Irak”. Ze zeiden “Jij móet terug naar Nederland”. Ik zei “Ik kán niet terug naar Nederland” en toen gingen ze slaan, echt hard slaan. Met de

vuist in mijn gezicht. Toen ik in Nederland op Schiphol aankwam vroegen ze waarom mijn gezicht zo kapot was. Maar een dokter kreeg ik niet. Ik zat daarna zeven maanden in detentiecentrum Rotterdam. Daar zaten meer Irakezen. Ik heb gezien dat andere Irakezen van daaruit zijn gedeporteerd.

Toen ik werd vrijgelaten ben ik naar het Centraal Station van Rotterdam gebracht. Ik ben bij de actie in Zwolle geweest, en in het tentenkamp in Sellingen. In Zwolle ben ik ook geslagen door de politie, toen we die tentenkampactie deden voor de deur bij de IND, mijn sleutelbeen en twee ribben zijn daardoor gebroken.

In februari van 2012 zijn mijn vrouw en zoon naar België gegaan. België heeft hen ook weer gedeporteerd naar Irak. Ze zijn twee keer gedeporteerd. Ik bel af en toe naar mijn vrouw en zoon. Ze huilen de hele tijd, ze waren vier jaar hier. Mijn zoon kan daar niet naar school, ze zijn vier jaar hier geweest. Er zijn teveel verschillen. Hij is nu twaalf jaar. Hij was acht jaar toen ze hier kwamen. Ze zijn in Mosul en daar is het gevaarlijk voor ze. Ik heb echt een probleem in Irak, anders zou ik naar mijn vrouw en zoon gaan.

Een neef van mij was ook naar Nederland gekomen en heeft ook asiel aangevraagd. Hij is gedeporteerd naar Irak in juli 2010. Na een maand was hij dood. Doodgeschoten, door zijn hoofd…

* De neef van Nashwan heette Emad Adil Said Alubaidi (geboren op 06-01-1972). Hij is vermoord nadat hij op 01-07-2010 is uitgezet door de IND. Op 03-08-2010 is hij doodgeschoten in Irak. Dit is helaas slechts een van vele voorbeelden.

http://rechtopbestaan.nl/verhalen-van-vluchtelingen/

• Sfred+

Haahahahaha en ik ben zo een soort mens. Ja ja, wat een mensenkennis heb jij…..

• Sfred+

Inderdaad Douce en het zicht wordt vertroebelt…..

• Sfred+

Gedeporteerd, nog even en ze zijn terechtgesteld. Ze zijn uitgezet en niet gedeporteerd. Totaal gestoord om zulke woorden te gebruiken, deze man weet weinig van de geschiedenis af en deporteren.

Nu nog even de andere kant van het verhaal. Er is zitten nog een paar opmerkelijke hiaten in het verhaal die zijn verhaal onbetrouwbaar maakt. Wat dat is vraag je maar iemand van de IND of aan een asiel advocaat.

Uit zijn eigen verhaal is op te maken dat hij namelijk eigenlijk helemaal geen asiel aan kan vragen in Nederland, als je iets van deze materie afweet.

• Sfred+

Nazi praktijken, wat ben jij een totaal gestoorde idioot om zo een vergelijk te maken, te gek voor woorden dit.

• Douce.

De link met nazipraktijken als je het niet met iemand eens bent m.b.t. vreemdelingenbeleid, ontgaat mij ook.

Er is een smalle weg, een brede weg…..en ik voeg daar nog aan toe: een middenweg.:)

Douce

• perihelium

Sfred, Schreef:

——————————————————-

> Nazi praktijken, wat ben jij een totaal gestoorde

> idioot om zo een vergelijk te maken, te gek voor

> woorden dit.

Dat was misschien heel (te) sterk uitgedrukt, maar dat is wel een ideologie die deportatie ook hoog in het vaandel had.

• perihelium

Sfred, Schreef:

——————————————————-

> Gedeporteerd, nog even en ze zijn terechtgesteld.

> Ze zijn uitgezet en niet gedeporteerd. Totaal

> gestoord om zulke woorden te gebruiken, deze man

> weet weinig van de geschiedenis af en deporteren.

Deporteren is een ander woord voor uitzetten of wegvoeren.

>

>

> Nu nog even de andere kant van het verhaal. Er is

> zitten nog een paar opmerkelijke hiaten in het

> verhaal die zijn verhaal onbetrouwbaar maakt. Wat

> dat is vraag je maar iemand van de IND of aan een

> asiel advocaat.

>

> Uit zijn eigen verhaal is op te maken dat hij

> namelijk eigenlijk helemaal geen asiel aan kan

> vragen in Nederland, als je iets van deze materie

> afweet.

Dat dit verhaal voor jou onbetrouwbaar is wil niks zeggen over de betrouwbaarheid ervan. Ik sprak gisteren iemand in de vluchtkerk en die had het over iemand die bij de IND heeft gewerkt en nu vluchtelingen bijstaat.