Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Advent

• theo

Ik zou net schrijven dat het zinloos (b)lijkt om om waarover dan ook een bijbels/geloofsonderwerp over te beginnen zonder groot of klein geruis.

Kortweg:

Tijdens de adventsweken (s) preken over profeten en en de aankondiging(en) van de geboorte van Jezus.

Vandaag Micha 4 : 1- 8 en Lucas 3 : 7 - 20.

Advent..visioenen van profeten en de oproep om mee te werken aan Gods toekomst.

• Anna Lieze

Zeg je dan ook met droge ogen dat de aankondiging van de geboorte van Jezus duidelijk omschreven staat in Mica ?

• CU

samuel Schreef:

——————————————————-

>

> Dus eigenlijk kan je stellen dat het iedere dag

> advent is voor mij, ik verwacht elk moment dat de

> Here Jezus Christus wederkomt!

Krijg je een stijve nek van met het naar de hemel kijken.

• theo

Welnee.

Jezus wordt immers nergens genoemd in het OT.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Welnee.

>

> Jezus wordt immers nergens genoemd in het OT.

Oh nee?

Ik neem aan dat je bedoeld niet met de naam Jezus!

Maar ik vind deze tekst wel heel sterk: 5 Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij rust op zijn schouder en men noemt hem Wonderbare Raadsman, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst. 6 Groot zal de heerschappij zijn en eindeloos de vrede op de troon van David en over zijn koninkrijk, doordat hij het sticht en grondvest met recht en gerechtigheid, van nu aan tot in eeuwigheid. De ijver van de HERE der heerscharen zal dit doen. Jesaja 9

Immanuel!

• theo

CU Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> >

> > Dus eigenlijk kan je stellen dat het iedere dag

> > advent is voor mij, ik verwacht elk moment dat

> de

> > Here Jezus Christus wederkomt!

>

> Krijg je een stijve nek van met het naar de hemel

> kijken.

Je moet ook niet naar de hemel blijven staren maar de blik vooruit en aan het werk gaan.

Handelingen 1 :

10 En toen zij naar de hemel staarden, terwijl Hij henenvoer, zie, twee mannen in witte klederen stonden bij hen, 11 die ook zeiden: Galileese mannen, wat staat gij daar en ziet op naar de hemel? Deze Jezus, die van u opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen, als gij Hem ten hemel hebt zien varen.

• theo

Ja ja, ik ken die tekst wel waar veel christenen nu (gelukkig) wat voorzichter mee omspringen dan in het verleden .

Die discussie is hier echter ook al talloze malen gevoerd en gaat niet over mijn vraag waarmee ik deze posting begon.

• Ellen-Josee

Nee ik heb nooit iets gehad met Advent.

Maar als een ander er blij mee is, wat mij betreft prima hoor.

Ellen

• samuel

Daar heb je al antwoord op gehad!

En dat veel christen althans dat beweer jij er anders mee omgaan, althans volgens jou, die kunnen dan vast wel verklaren en jij natuurlijk zeker, waarom er dan geen eeuwige vrede is en over welk werelds koninkrijk heeft Jesaja het dat blijft bestaan tot in de eeuwigheid?

5 Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij rust op zijn schouder en men noemt hem Wonderbare Raadsman, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst. 6 Groot zal de heerschappij zijn en eindeloos de vrede op de troon van David en over zijn koninkrijk, doordat hij het sticht en grondvest met recht en gerechtigheid, van nu aan tot in eeuwigheid. De ijver van de HERE der heerscharen zal dit doen.

Maar neem nu maar gewoon aan dat het over Jezus Christus gaat, het gaat nl. om de Zoon!

• theo

samuel Schreef:

——————————————————-

> Daar heb je al antwoord op gehad!

>

> En dat veel christen althans dat beweer jij er

> anders mee omgaan, althans volgens jou, die kunnen

> dan vast wel verklaren en jij natuurlijk zeker,

> waarom er dan geen eeuwige vrede is en over welk

> werelds koninkrijk heeft Jesaja het dat blijft

> bestaan tot in de eeuwigheid?

Tsja, heeft Jezus dan eeuwige vrede gebracht?

Dat is nou juist het probleem waarom joodse gelovigen niet kunnen geloven dat Jezus de beloofde Messias was/is.

Zo…nu kan Eliyahu er weer mooi tussen springen.

Inmiddels dwalen we weer af van mijn oorspronkelijke vraag.

>

> 5 Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons

> gegeven, en de heerschappij rust op zijn schouder

> en men noemt hem Wonderbare Raadsman, Sterke God,

> Eeuwige Vader, Vredevorst. 6 Groot zal de

> heerschappij zijn en eindeloos de vrede op de

> troon van David en over zijn koninkrijk, doordat

> hij het sticht en grondvest met recht en

> gerechtigheid, van nu aan tot in eeuwigheid. De

> ijver van de HERE der heerscharen zal dit doen.

>

> Maar neem nu maar gewoon aan dat het over Jezus

> Christus gaat, het gaat nl. om de Zoon!