Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Is Jezus niet in een stal geboren?

• Boris

Dat klopt niet, er wordt in Matteüs 2:11 niet gesproken over een voederbak.

• Anna Lieze

Boris Schreef:. Daarna openden ze hun kistjes

> met kostbaarheden en boden het kind geschenken

> aan: goud en wierook en mirre.

Dat maakte het verblijf iets aangenamer.

• theo

Wat te denken van: Een hoogzwangere vrouw , ze staat op het punt van bevallen en niemand die zegt: Kom maar hier meid, ik slaap wel op de bank of in de schuur.

Daarbij bedenkend dat oosterse gastvrijheid aanmerkelijk gastvrijer was/is dan bij ons huidige west Europeanen.

• Boris

Daar zal het kind erg blij mee geweest zijn.

• ¥ Lotje ­­¥

Daarbij bedenkend dat oosterse gastvrijheid aanmerkelijk gastvrijer was/is dan bij ons huidige west Europeanen.

***************************************************************************************************************************

is nog steeds .

• Anna Lieze

Konden ze de volgende dag gelijk een mooi ledikantje kopen en wat warme kleertjes, wollen rompertje etc..

• theo

Dat schreef ik al.

Hoe kan het dat een hoogzwangere vrouw geen fatsoenlijk plekje kreeg om te bevallen?

• Boris

En een leuke fopspeen.

• theo

Is een vroedvrouw of een huis of een bed waar de bevalling plaatsvindt ook onrein voor een aantal dagen?

Stel dat mensen Maria een plekje in hun huis gaven om te bevallen …geen sexuele handelingen tussen de gastheer en gastvrouw gedurende 9 ? dagen?

• Malakh

Het gaat niet om beter lezen… Het gaat om invulling… Een belangrijke les die schrijvers leren is b.v. dat ze genoeg ruimte moeten laten voor de interpretatie van de lezer. Als er in een verhaal “huis” staat hoef ik ook geen elementaire beschrijving van wat een huis is, dat weet ik. Vaak ga ik daar een invulling aangeven die getoetst is aan mijn eigen denkbeelden en opvoeding. Dat hoeft niet altijd te stroken met wat de schrijver bedoelde… Dat wil niet zeggen dat ik het slechter heb gelezen dan iemand die de interpretatie van de schrijver deelt.