Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Is Jezus niet in een stal geboren?

• ¥ Lotje ­­¥

Lukas 2:7

Betreft: Lk.2: 7

Vraag:

Is Jezus niet in een stal geboren? Volgens P� de Bruin (zie: geen geloof zonder bewijs, blz. 169-172) lieten de reinheidswetten van Isra�l dat zeker niet toe. Wat staat hierover in de Bijbel?

Antwoord:

Er wordt in de Bijbel alleen gezegd, dat er voor Jozef en Maria geen plaats was in de herberg en dat het kindje in een kribbe werd gelegd.

Over een stal wordt niet gesproken, het is echter wel begrijpelijk, dat men op het idee van een stal is gekomen: een kribbe vind je toch alleen in een stal?

En in plaats van ‘de koeien van stal te halen’ heeft de menselijke fantasie

'ze op stal gezet' met nog wat ezels erbij, en zo zitten we opgescheept met het kerststal idee.

http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=1451

hierin heeft hij gelijk . Nergens in de Bijbel staat Dat Jezus in een stal geboren is .

• Boris

Het is niet toegestaan verwijderde berichten opnieuw te plaatsen.

• theo

En…stoort het jou als er mensen zijn die zeggen dat Jezus in een stal is geboren?

• Channah

Ik vraag me wel af waarom die draad verwijderd is. Zo erg was het toch niet?

• ¥ Lotje ­­¥

Welnee . . Men moet dan de Bijbel beter lezen .

• Boris

Ik heb geen idee. Misschien komt de moderator nog met een verklaring.

• theo

Tsja, dat zeggen de JG ook over andersdenkenden en Roomschen over protestanten en protestanten over Roomschen.

• perihelium

Die kribbe (voederbak) stond binnen en niet buiten. (Matteüs 2:11)

• ¥ Lotje ­­¥

klopt wat je gaf van Mattheus

Mattheus 2: 11 En zij gingen het huis binnen en zagen het kind met Maria, zijn moeder, en zij vielen neder en bewezen hem hulde. En zij ontsloten hun kostbaarheden en boden hem geschenken aan: goud en wierook en mirre.

*****************************************************************************************

Dus Jezuskindje is in een huis geboren ????.

• Boris

In Matteüs 2:11 wordt niet gesproken over een voederbak. En het lijkt mij niet dat een voederbak in huis stond.

Matteüs 2

11 Ze gingen het huis binnen en vonden het kind met Maria, zijn moeder. Ze wierpen zich neer om het eer te bewijzen. Daarna openden ze hun kistjes met kostbaarheden en boden het kind geschenken aan: goud en wierook en mirre.

Lucas 2

7 en ze bracht een zoon ter wereld, haar eerstgeborene. Ze wikkelde hem in een doek en legde hem in een voederbak, omdat er voor hen geen plaats was in het nachtverblijf van de stad.