Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De Vluchtkerk

• perihelium

Het bericht van Channah over de vluchtelingen van de Vluchtkerk is per ongeluk weggehaald en het bericht van de webmaster is gesloten dus kan daar verder niet voor worden gebruikt. Omdat hulp nog hard nodig is voor deze mensen hier een foto en links.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/479984_416264395106813_87488665_n.jpg

De Vluchtkerk: http://www.devluchtkerk.nl/

De Vluchtkerk op facebook voor het laatste nieuws: https://www.facebook.com/DeVluchtkerk

Filmpje met Younis: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Aj1T3qwqzYY

• Channah

Dankjewel Peri. Goed dat je dit fantastische initiatief opnieuw onder de aandacht brengt. Dit artikel kreeg ik vanmorgen toegestuurd: Volkskrant

Zelf heb ik niet de behoefte om er hier opnieuw over in discussie te gaan.

• Sfred+

Onderbuik gevoelens even uitschakelen, de llegaliteit strafbaar maken en en strafbaar maken om ze te helpen. Dan is er snel weer plek en geld voor vluchtelingen die het echt nodig hebben. O o o, wat ben ik weer gemeen.

• CU

Spammer. Heeft niets met de bijbel te maken.

• Channah

Nou, ik dacht van wel.

Er woedt hier een topic - en al eerder woedde er ook al een - waarin de tekst uit het Lucas-evangelie ‘want in de herberg was geen plaats voor hen’ voorbijkomt.

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Spammer. Heeft niets met de bijbel te maken.

Jesaja 16:3

Verberg de vluchteling,

lever de ontheemde niet uit.

Jesaja 21:14

Breng de vluchtelingen brood

Jeremia 48:19

Vraag de vluchtelingen: “Wat is er gebeurd?”

Abraham, Isaäk en Jakob zijn alle drie tijdens hun leven gevlucht vanwege hongersnood (Gen. 12:10, 26:1, 42:1-2). Vandaag de dag zouden we hen economische vluchtelingen noemen.

Mozes is gevlucht omdat hij een Egyptenaar had gedood (Ex. 2: 11-15). Evenals David is hij een voorbeeld van een politieke vluchteling in de Bijbel.

Jezus is de meest bijzondere vluchteling in de Bijbel. Als baby moest hij vluchten naar Egypte (Mat. 2: 13-15). Aan het einde van Zijn leven vluchtten zijn volgelingen bij Hem vandaan. Zelf gaf Jezus zich vrijwillig over aan de soldaten die Hem zochten.

Na Jezus’ dood werden de ontstane christengemeenten vervolgd en verstrooid (Hand. 8:1).

God vraagt van ons zorgzaam te zijn voor vreemdelingen. “En wanneer een vreemdeling bij u in uw land verblijft, zult u hem niet onderdrukken. Als een onder u geboren Israëliet zal u de vreemdeling gelden, die bij u verblijft; u zult hem liefhebben als uzelf, want u bent vreemdeling geweest in het land Egypte: Ik ben de HERE, uw God.” (Lev. 19: 33-34, zie bijvoorbeeld ook Deut. 10:17-18, Ez. 47:21-23)

Jezus vertelt zelf ook over vreemdeling zijn. Het goede dat je voor je naaste doet ziet de Jezus alsof het voor Hemzelf gedaan is. Hierbij hoort ook het onderdak verlenen aan de vreemdeling (Mat. 25:25-36). Sommigen hebben hierdoor onwetend engelen geherbergd (Hebr. 13:2). http://www.gave.nl/gave/wat_kunt_u_doen/betrokken_zijn/de_bijbel_over_vluchtelingen

• CU

De Vluchtkerk is een verkeerde naam. Er zitten geen vluchtelingen, maar ongehoorzamen aan de wet in.

Het is uiterst krom om Jezus te vergelijken met een stel ongeregeld buitenwettelijken die niet luisteren naar de wettelijke uitspraken die over hen gedaan zijn. Het zijn dus anarchisten die we niet in ons midden moeten willen hebben.

• CU

Ze moeten je oppakken en vastzetten als anarchist. De Nederlandse wet gaat boven die jij meent te moeten volgen.

Ze zijn al jaren en jaren als vreemdeling hier aan het eten gelaten, nu is het tijd dat ze uitgegeten zijn.

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> De Vluchtkerk is een verkeerde naam. Er zitten

> geen vluchtelingen, maar ongehoorzamen aan de wet

> in.

>

> Het is uiterst krom om Jezus te vergelijken met

> een stel ongeregeld buitenwettelijken die niet

> luisteren naar de wettelijke uitspraken die over

> hen gedaan zijn. Het zijn dus anarchisten die we

> niet in ons midden moeten willen hebben.

Het gaat om asielzoekers die uit hun land zijn gevlucht.

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Ze moeten je oppakken en vastzetten als anarchist.

> De Nederlandse wet gaat boven die jij meent te

> moeten volgen.

>

> Ze zijn al jaren en jaren als vreemdeling hier aan

> het eten gelaten, nu is het tijd dat ze uitgegeten

> zijn.

Er is (nog) geen wet die het strafbaar maakt om illegalen te helpen en voor mij is geen mens illegaal. Het is overigens, naast de Bijbel die oproept om vluchtelingen bij te staan, een politicus die mij persoonlijk opgeroepen heeft om deze mensen te helpen.