Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De laatste opdracht en woorden van Jezus op aarde?

• Stefan

.

• Johanan

Om dat er nog altijd mensen zijn die willen weten wat nu het lange en het korte besluit is.

Het lange.niet geinspireerde,staat tussen ().

Het is dus geen toevoeging aan de heilige schrift,het staat appart.

En dat maakt niets uit voor echte bijbel onderzoekers.

Johanan.

• Frederik D

Op zich een leuk vertoog, Johanan.

Maar als God bestaat en als hij blijkbaar gedoogt dat die tekst toch in zijn Bijbel staat, dan authoriseert hij die tekst. Dus die tekst is canoniek.

Ik vind dat je als JG geen stukken uit de Bijbel mag schrappen. Laat dat maar over aan ongelovige wetenschappers.

• Frederik D

Maar alles is ooit toegevoegd, Johanan.

• LeSage

t zou wel een doorbraak zijn als Johanan dat zou vinden…..

• LeSage

Als het geen toevoeging is aan de Schrift, dan moet Marcus het dus zelf hebben geschreven.

Ben jij daar zeker van?

• David

LeSage Schreef:

——————————————————-

> nou niet echt helemaal hetzelfde, david.

> Ik mis een aantal wonderen die ons in Marcus wel

> worden mee gegeven.

Ok dit staat er dus niet

17 Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, 18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’

Niet doen dat dodelijk gif drinken LeSage! Ik zou dat alsjeblieft maar heel geestelijk zien ;)

• Frederik D

Die tekst valt alleen letterlijk te lezen.

• theo

Zeer bevreemdend zijn natuurlijk de laatste officiele woorden van de evangelist Marcus.

Niet des bijbels zou je kunnen zeggen. het eindigt met vrees EN niemand iets vertellen.

8 En zij gingen naar buiten en vluchtten van het graf, want siddering en ontzetting hadden haar bevangen. En zij zeiden niemand iets, want zij waren bevreesd.

• Sfred+

Ik geloof in de Paashaas, ben ik nu gek?