Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Einde aan zendmachtiging kleine religieuze omroepen

• keessie

ik leef gewoon door zoals een ieder koop en verkoop, waarom zou ik de hele dag thuis gaan zitten en het zijn jou woorden dat de wereld vergaat niet de mijne.

• ¥ Lotje ­­¥

einde van de wereld weet geen mens .

• Ellen-Josee

Ja ik vind dit echt een teken des tijds.

Ellen

• Ellen-Josee

Ja met die vervlakking en verlakking kunnen ze ons klaarmaken voor ons chippie.

Ellen

• Nada

Dan had ik het verkeerd begrepen ik dacht dat de eindtijd voor jou zoals in de bijbel beschreven staat in de laatste jaarweek van 2020 zijn aanvang neemt. Ik snap nu ook de verwarring ten eerste stelde ik dat de wereld vergaat, dat hoeft niet, de wereld blijft misschien voor altijd bestaan. Dat de mensheid in een klap weg is hoeft ook niet want de eindtijd kan ook weer duizenden jaren duren.

• keessie

Komt misschien omdat bepaalde mensen hier op pb mij in een bepaald hoekje willen vastpinnen

• Nada

Dat moet je van je af laten glijden, gewoon jezelf zijn. Ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig hoe je zou leven als je wist dat het over is over een bepaalde tijd, dat is alles. Maar ik snap nu dat er niet echt een tijd is die zeker is. Alleen dat het dan het begin is van de eindtijd en niemand weet hoe lang dat duurt.

• Ellen-Josee

Door bepaalde uitspraken in de Bijbel, met name het boek Openbaring, kan men wel zien hoe ver we inmiddels gevorderd zijn.

• LiaDonkers

Ik zie het als aantasting van de pluriformiteit.

Ook het samenvoegen van NCRV-KRO en AVRO-TROS zie ik als vervlakking en verarming.

Pluriformiteit mag best wat kosten.

We hebben nu eenmaal een omroepsysteem waarin zoveel mogelijk maatschappelijke stromingen aan bod komen. Daar horen dat soort kleine omroepjes ook bij.

• LiaDonkers

Voor onderwijs en politiek is dat zonder meer zo.

Maar voor de omroep ligt dat moeilijker. Zo vind ik het schandalig dat er christelijke scholen bestaan, maar het bestaan van EO, KRO NCRV etc. vind ik prima. Het ledensysteem lijkt mij zo gek nog niet.