Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Weer veel verwijderd.

• Nada

Dan snap ik het een beetje. Ik heb gezien wat die B. schrijft en dat kan gewoon niet. Dat dit bericht van mij blijft staan geeft wel aan dat het echt alleen daarom is. Nou dat hoop ik dan echt. Ja ik vind de ufo man ook wel leuk en fascinerend. Niet zo'n doorsnee denker maar een beetje anders. Anders is goed soms :)

• Nada

Ik geloof dat nu ook wel want dit bericht dat toch kritisch is staat er nog. :)

• Nada

Er wordt hier zo veel geplaatst dat het voor mij onmogelijk is om alles bij te houden. Maar ik onthou wel waar ik nog op wil reageren en als ik dan de gelegenheid heb en hier kijk is het weg. Er is best veel weg dan, ik kan het dus niet specifiek benoemen. Het is veel. ;) Maar ik snap nu de reden.

• Ellen-Josee

Wat ik wel eens doe als ik later nog op een bepaalde prik wil ingaan, is hem opslaan in ‘mijn favorieten’ en dan lepel ik hem later weer makkelijk op.

Maar dat doe ik alleen als het echt interessant is en b.v. aan mij gericht. Misschien is dat een idee voor je?

Ellen

• Ellen-Josee

Ja ik dacht laatst nog aan hem, omdat hij zo'n moeite had met ‘prettige zondag’.

Omdat de zondag niet zo prettig was voor hem omdat hij geen geld had om iets leuks te doen.

Dat vraag ik me wel eens bezorgd iets af.

Ellen

• Nada

Maar het zit in mijn geheugen, en of het nu in mijn favorieten zit of in mijn geheugen weg is weg :D

Maar ik snap wat je bedoelt.

• Ellen-Josee

HA ik word begrepen!

:D

• BJE

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> In de Bijbel wordt voortdurend strijd gevoerd

> tegen andersdenkenden.

Fred, wat jij schrijft is niet typisch voor de Bijbel, maar overal waar mensen zijn, botsen de meningen. Vaak heel heftig en daar is niets mis mee: woordenstrijd. Maar dat is iets anders dan wat Lia beweerde:

"God hield niet van critici en maakte ze monddood door ze uit de weg te ruimen." (vet van mij)

Ik vroeg haar om één voorbeeld te geven. Dat heeft ze niet gedaan. Als je geen voorbeeld wil of kan geven op een boude bewering of je domweg omdraait en het achter je laat, dan behoor je je niet in een discussie te mengen.

Dus Lia, kom op met je voorbeeld dat God van de Bijbel met zijn critici afrekende door ze kort en goed af te slachten.

Waarom vraag ik om zo'n voorbeeld? Omdat ik denk dat je er geen kan vinden. Als er ooit mensen sterven in de Bijbel waarbij God ook een rol speelt, dan sterven ze echt als gevolg van hun eigen wandaden of om de gevolgen van de misdaden van anderen.

BJE

• LiaDonkers

Denk bijvoorbeeld aan Korach, Dathan en Abiram, die buiten Mozes om de Here wilden spreken, voor wie de Here de aarde deed openscheuren, waarna de drie met hun vrouwen, kinderen en vee naar de diepten van de aarde stortten. Vervolgens werden 250 oudsten van het volk, die de drie opstandelingen steunden, met goddelijke vuurballen afgeslacht. Daarna maakte de Here nog eens 14.700 mensen af met een “plaag”. (Numeri 16)

En wat te denken van de plotselinge ziekte en dood van de tien verkenners die een andere mening hadden over wat ze in het beloofde land hadden gezien dan Jozua en Kaleb? (Numeri 14)

• Frederik D

Ik geef sommige subdraadjes een nieuwe titel. Niet om eigenwijs te zijn maar om een discussie sneller terug te vinden.