Maar dat begrijp ik toch?
En ik denk dat God het ook begrijpt.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlVergelijk het met wat Johannes schrijft in 1 Joh 2,
18 Kinderen, het is het laatste uur; en zoals u gehoord hebt dat de antichrist eraan komt, zijn er ook nu al veel antichristen gekomen, waaruit wij weten dat het het laatste uur is.
19 Zij zijn uit ons midden weggegaan, maar zij waren niet uit ons; want als zij uit ons geweest waren, dan zouden zij bij ons gebleven zijn. Maar het moest openbaar worden dat zij niet allen uit ons zijn.
Denk aan bijv.Judas.
1 Sta op, word verlicht, want uw licht komt en de heerlijkheid des HEREN gaat over u op. 2 Want zie, duisternis zal de aarde bedekken en donkerheid de natiën, maar over u zal de HERE opgaan en zijn heerlijkheid zal over u gezien worden. 3 Volken zullen opgaan naar uw licht en koningen naar uw stralende opgang. Jesaja 60
Vergis ik me nou of was dat een reactie op wat ik eerder had geschreven?
Misschien moet je dat dan eerst eens proberen te begrijpen, voor je verder gaat vragen.
Ik ken dat ‘niet begrijpen’ van je een beetje en ik weet nu al dat dit tot niks leidt, behalve een uitputtende uitleg van mijn kant dan natuurlijk.
Groetjes en een fijne dag nog,
Ellen
Je kunt en mag best verongelijkt doen maar ik begrijp werkelijk niet wat je reactie over geloofsgroepen te maken heeft met mijn reactie- als mensen persoonlijk hun geloof kwijtraken na heftige emoties/gebeurtenissen in hun leven.
Mijn vraag is en was: Waren die gelovige mensen dan eigenlijk niet echt verlicht of “” goed“” gelovig toen ze nog gelovig waren omdat ze hun geloof kwijtraakten bij heftige gebeurtenissen in hun leven?
Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> Ze hadden geen relatie met de levende God, Jezus
> Christus. Anders had hun geloof de storm wel
> doorstaan.
Wel, dat is eindelijk zonder omhaal een antwoord op de vraag.
Ga je dat ook vertellen tegen mensen die hun geloof zijn kwijtgeraakt door heftige gebeurtenissen?
“”Vreselijk dat u zulke heftige gebeurtenissen hebt meegemaakt mevrouw en jammer dat u uw geloof kwijt bent maar ach, het was natuurlijk ook geen echt geloof, u had geen relatie met de levende God, Jezus Christus want anders zou u nu nog steeds gelovig zijn.“”
>
> Overigens komt de uitdrukking ‘verlicht’ uit
> andere geloven, zoals uit het Boedhisme en
> Vrijmetselarij.
> Dat laat al zien dat ‘de christen’ zich op een
> ander terrein bevindt.
>
>
> Ellen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?