Hij leest het nog wel, ik noem gewoon een voorbeeld en dat mag van keessie.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlHier gaat het volgens mij om: “van de hemelse gave genoten hebben en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, 5 en het goede woord Gods en de krachten der toekomende eeuw gesmaakt hebben, 6 en daarna afgevallen zijn”
Hebben we van die hemelse gave genoten ? of dachten we in het eerste vuur van : “Dat is het” ?. Hadden we deel gekregen aan de heilige geest ? of namen we aan wat ons in de kerk, boeken enz… voorgezegd was ?. Hadden we ‘het goede woord’ aanvaard voor we wisten dat er verschillende vertalingen en de daar uit voortvloeiende tegenstellingen kende ?. Hebben we ooit de krachten der toekomende eeuw ervaren ?.
Als we één van deze dingen moeten ontkennen zijn we weliswaar even verloren zoals die zoon, maar niet verloren voor de eeuwigheid.
Vooral gericht aan Douce, sorry voor het foutje.
Mijn ervaring is, dat ik nooit uit de hand van God geweest ben. Ook niet toen ik allerlei (geen echt slechte hoor, haha:)) andere wegen heb bewandeld en smaken heb geproefd.
Ik zei altijd al: mijn enige redding is de Eeuwige, hoe ik Hem dan ook zie. (Nee, ik heb nooit gezegd Haar..tja, schijnt ouderwets te zijn….hihi).
Nu weet ik dat God nooit van mijn zijde is geweken, anders had ik nooit kunnen overleven.
En Jezus, Hij heeft met mij nog op het dak van de wereld fruit naar beneden gegooid op de hoofden van nietsvermoedenden. Een heel apart verhaal, wat ik wellicht ooit eens zal vertellen. Hij sloeg in mijn mystieke gevoel, de arm om mij heen, gekleed in roze met wit, en heeft gezegd altijd bij me te blijven.
Dat is al jaren geleden, maar ik heb mij er altijd aan kunnen warmen, en dat blijf ik doen. Want, zoals jij ook wel goed weet, het is niet altijd makkelijk in ons en om ons heen.
Douce
BJE Schreef:
——————————————————-
> Je zegt dan: Niet simpel om te vatten.
> Mijn vraag : Wat vind je niet simpel?
>
> Gaat het b.v. om:
> 1. Wat is dat volkomene? Is het fundament niet voldoende?
> Of gaat het om:
> 4. Dat je niet opnieuw tot bekering kan komen? Of
> wat daarmee bedoeld zou zijn? Of gaat het om nog iets anders?
>
> BJE
Wel ik denk dat op het eerste zicht er een mogelijkheid is tot misverstand. Douce mag voor zichzelf spreken, maar ik denk dat haar eerste reactie op het onderwerp precies was hoe het op het eerste zicht overkomt. Ze had het meteen door maar vroeg zich af of ik het ook wel zo zag. Vandaar dus.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?