Eng
Ik lees: zij die ooit geloofden maar niet meer geloofden en nu weer wel toch altijd afgevallig zijn. Geen hoop meer voor dus.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlNada Schreef:
——————————————————-
> Eng
>
> Ik lees: zij die ooit geloofden maar niet meer geloofden en nu weer wel toch altijd afgevallig zijn. Geen hoop meer voor dus.
Dat is ook erg. Het is als weten : Ik moet voor het rode licht stoppen en toch kiezen om door te rijden.
Geloof kan op een zwak pitje staan, je kan een tijd het verkeerde pad op gaan. Probleem is als je dat diep vanbinnen niet meer WIL weten, dan gaat het voorgoed mis.
Nada Schreef:
——————————————————-
> Dan ben je dood net als mijn ouders die islamitisch zijn en niet in de juiste god geloven en net als ik die niet weet of ze nog ergens in gelooft. Nou ja, dan ben ik wel samen met mijn geliefden dood. Wilde liever ook niet als enige nog leven, dat zou ondraaglijk zijn.
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Niet weten is geen schuld, verkeerd denken te weten is geen schuld (denk aan Saul), Maar het inzien en wel zeker weten en je er van afkeren is een ander verhaal.
Nada Schreef:
——————————————————-
> Hoe weet je het zeker dan? Dat kan toch nooit.
>
> Iets vergeten: als je het zeker wist dan keerde je je toch nooit af?
Ik weet uiteraard niet hoe het bij andere geloven gaat. Maar ik weer na jaren en uit ervaring ondanks zware tijden dat dit geloof mij nooit kan of zal afgenomen worden. Die zekerheid is ongekend bij andere religies.
Meestal wordt me dan een bewijs gevraagt, maar dat is niet onder woorden te brengen, als het er is dan weet je het.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?