Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vertrouw op God en op zijn macht

• Douce.

Jij vindt het op voorhand al goed dat jij anders in elkaar zit dan ik….discriminatie? Of noem je dat anders?

Veel heb ik geleerd, en moeten leren, hoe mensen omgaan met elkaar en problemen.

Eén ding is zeker, er is een enorme wens om het altijd door te schuiven naar een ander, i.p.v. zelf de verantwoordelijkheid op zich te nemen.

Ook is er altijd een wens aanwezig om zich in de problemen te profileren. Het waarom snap ik, maar het is niet juist, omdat het de ander de keel dichtknijpt. Dat is jammer.

Je gaat dan namelijk het traject in, om de ander zelfs op grond van zijn problemen in het leven te discrimineren als minderwaardig, omdat jij meent meer te hebben meegemaakt.

Een laakbaar gedrag.

Doufe

• Sfred+

Misschien dat sommige mensen niet zulke lange tenen moeten hebben?

• Sfred+

Toch maar eens beter lezen tussen de regels. ;)

• Sfred+

Jij weet dus echt niet wat discriminatie is al denk jij van wel.

Ja wij zijn allebij anders, een neger is ook geen blanke en een blanke is geen Aziaat. Dat is nog steeds geen discriminatie, maar ga ik een Aziaat anders behandelen dan aan blanke, dan is het discriminatie.

Als ik een gelovige anders behandel omdat hij mij ONGEWENST zijn geloof opdringt is dat geen discriminatie. Behandel ik hem anders puur alleen omdat hij een gelovige is is het wel discriminatie. Moeilijk hè?

Volgens sommige gelovige mag ik de hemel niet in om dat ik niet geloof, is dat discriminatie? ;)

• theo

Maar je wilt wel graag de hemel in na je aards bestaan?

• Ellen-Josee

Ja discriminatie is niet anders dan onderscheid maken.

B.v. vrouwen die niet het herentoilet in gaan, dat is al discriminatie, jongeren onder de 16 die niet mogen drinken is ook discriminatie.

• Sfred+

Neen zoek maar op, dat heb ik al een paar keer aangegeven.

• Sfred+

B.v. vrouwen die niet het herentoilet in gaan, dat is al discriminatie, jongeren onder de 16 die niet mogen drinken is ook discriminatie.

Van de vrouwen ben ik met je eens, die mogen van mij zo op de pisbakken gaan zitten, maar dan mogen wij jullie wc-brillen onder spetteren. :D:D:D.

Dat jongeren onder de 16 niet mogen drinken zie ik niet als discriminatie, gelet op het lichaam dat nog niet geheel volgroeid is.

• theo

Ik vind het geweldig; Je bent niet gelovig, je bent van mening dat er geen God en geen hemel is, je hebt een hekel aan gelovigen.

EN je bent kwaad op gelovigen die zeggen dat jij niet in de hemel komt/ mag komen …die hemel die dus volgens jou toch niet bestaat.

Je manier van denken wekt steeds meer verbazing bij mij.

• Otis

Wat is daar zo geweldig aan? :S