Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Brede en smalle weg

• keessie

Je geeft wederom geen antwoord op mijn vraag Theo,watisdattochjammer.

• Douce.

Bijbels gezien is dat zo, dat klinkt niet populair, maar het staat er wel.

Douce

• theo

Inderdaad, ik ken de bijbel ook tamelijk goed.

• theo

Nou zeg, ik gaf antwoord op je vraag en je geeft zelf geen antwoord op mijn vraag wat je vraag te maken heeft met uitleg over de brede en smalle weg.

Wat een eigenaardige manier van discussievoeren houd jij er op na zeg.

• keessie

Das mooi Theo dan weet je dat dat er staat.

Het gaat immers niet om de wil van de mens want die leidt doorgaans tot verderf de geschiedenis leert ons dat.

• keessie

Jij hebt het over een brede weg en enkele postings verder in een ander topic heeft Johanan het over een smalle weg.

• Douce.

Ja en?

Douce

• Douce.

Zijn ze dan verloren of moeten ze wat leren i.p.v. dat anderen hen veroordelen?

Douce

• theo

Niet willen leren is op zich al- verloren-

• theo

Ik weet en erken dat er bijbelteksten zijn die ( lijken te ) spreken over nooitophoudend hel en verdoemenis door God en dat er bijbelteksten zijn die (lijken) te spreken over Gods eindeloze barmhartigheid.

Nu gaat het over die laatste trede waar het hier zo dikwijls over ging/gaat.

Ik gaf een uitleg over een bijbeltekst die niet zo algemeen herkend en/of bekend is maar dat is blijkbaar minder interessant en moet het weer gaan over al dan niet alverzoening voor de 1389ste keer.

Ik vind het best hoor maar we weten toch allemaal hoe iederen daar over denkt??