Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Veralgemenisering

• Sfred+

En natuurlijk hou jij je mond over Theo en zijn intolerantie naar andere geloofsovertuigingen toe.

Maar leg eens uit wat er discriminerend aan is dat ik niets met geloof wil maken, en dat ik zeer intolerant daar tegen ben als dat ongewild in mijn levenszweer komt?

Pim Fortyun zal zeggen, meid ga koken.:D

• Sfred+

Nog maar een keer vragen. Tegen welke geloofsovertuigingen ben je dan.

• Douce.

Nee hoor, ik heb theo meermalen gezegd niet te roeren etc., maar daar weet jij niets van omdat jij met vliegend vaandel hier neerstrijkt.

Douce

• Sfred+

Dus als ik ongewenst met geloof wordt geconfronteerd discrimineren ik als ik dan intolerant tegen deze mensen ben. Jij weet duidelijk niet wat discrimineren is.

• Sfred+

Leg jij nu maar eens uit wat discrimineren is.

Dat is niet intolerant zijn tegen mensen die ongewenst hun geloof bij je opdringen Als jij denkt dat dat discrimineren is weet jij niet wat het woord discriminatie inhoud en het verschil is met ongewenst en discriminatie.

• theo

Je zoekt het hier zelf op, dat wekt dan toch wel enige verbazing als je er totaal niks mee te maken wilt hebben.

O.. je schreef; ongevraagd … maar als je niet van auto's houdt, er geen interese in hebt dan laat je alle auto's en de autoliefhebbers toch links liggen.

Voor mij hoef je nie tweg hoor, begrijp me goed, ik ga zelfs graag in gesprek met nietgelovigen omdat die doorgans krischer vragen (kunnen) stellen dan medegelovigen maar je spreekt jezelf nogal tamelijk tegen.

Wat weet je eigenlijk van geloof in het algemeen en christelijk geloof in het bijzonder dat je zo veralgemeniseert ( om maar op de titel tergug tekomen) behalve dat je er niks mee te maken wilt hebben en dat je ieder geloof veroordeelt?

• theo

In het algemeen: Als het andere mensen benadeelt. In het bijzonder:Natuurlijk terrorisme- Homohaat- mensen buitensluiten omdat ze anderes/nietgelovig zijn- secdtarische leiders- weigering bloedtransfusie- om zomaar wat voorbeelden te noemen.

• Sfred+

Derde keer. Tegen welk geloof ben jij dan intolerant? Wordt het soms te heet onder je voetjes dat je daar geen antwoord opgeeft?

Wie zicht dat ik niet van gelovige hou? Ik hou niet van gelovige zoals uw, die intolerant zijn naar andere gelovige en dan de heilige gaan uithangen als iemand tegen hun zegt dat zij intolerant zijn tegen deze intolerante gelovige, door hun eigen intolerante gedrag.

• Sfred+

buitensluiten omdat ze anders. Maar o wee als zij geen bloedtransfusie willen.

Zoals homo haat en terrorisme ga ik uiteraard met mee.

De paus is geen sektarische leider? Vele mensen vinden van wel hoor, ti's maar net hoe je het wil bekijen.

• theo

Okay.

Advies: wi; je proberen je zinnen wat rustiger neer te typen en eerst even na te denken voor je zinnen plaatst want soms snap ik totaal niks van je zinsopbouw.

Voor de goede lezers: Jawel, ik weet dat ik nu ook mijn eigen hand in eigen boezem moet steken voor mijn vele tikfouten dankzij mijn te snelle typwerk.