Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Veralgemenisering

• Frederik D

Voor wat hoort wat.

• Sfred+

In mijn ogen denominatie.

• theo

Sfred, Schreef:

——————————————————-

> Hij raakt precies de kern waarom ik geloof haat.

Oeps, haten is een akelig woord voor mij/volgens mij.

Kun je ook aangeven waarom je mijn geloof haat/niet kunt respecteren?

> Hij respecteert dat geloof niet en dat geloof

> respecteert zijn geloof niet en gaan elkaar de

> hersenen inslaan. Kijk de geschiedenis er maar op

> na, tot de dag van vandaag. Religie, geloof is

> doordrenkt met bloed, mishandelingen, moord.

• Sfred+

Kijk maar naar je eigen woorden, en dan heb je het antwoord.

Ik respecteer echt niet alle geloofsovertuigingen en geloofsuitingen. Door dit is er en wordt er heel veel bloed door vergoten. Nogmaals, kijk de geschiedenis er maar op na, tot vandaag aan toe

• theo

Dat heb ik wel gelezen maar mijn vraag was waarin je MIJN geloofsovertuiging haat.

Dat ik niet elke geloofsuiting respecteer? Dat kan toch gen reden zijn waarom je mijn geloofsovertuiging haat?

Ik haat ook niet alle regeringen terwijl de regering van b.v. Syrie mij totaal niet aanstaat.

• Sfred+

Ik haat niet specifiek jouw geloof, ik haat elke geloof omdat gezeik van respect, mijn geloof is beter, etc gezwets.

• theo

Aha, je bent “”gewoon“” even kortzichtig dan sommige van medegelovigen dus.

Tsja.

• Sfred+

Natuurlijk ben ik heel kortzichtig, en dat zegt een man die bepaalden geloofsovertuigingen en geloofsuitingen niet respecteert.

Door mensen zoals jij, ongeacht welk geloof is er veel bloed gevloeid tot de dag van vandaag, door het niet respecteren van een ander geloofsovertuigingen en of geloofsuitingen. Daar ga je natuurlijk maar even niet op in, met je respecteer gepraat

En dat noemt mij dan kortzichtig, niet beseffend dat die haat tegen geloof komt door mensen zoals jij, en niet beseffend dat jij jouw geloof daar geen goed aan doet, met zulke uitspraken.

• theo

Dus, zonder dat je mij vraagt welke geloofsuitingen ik niet respecteer weet jij dat ieder geloof “gewoon”" slecht is. Het is gewoon zo !!

Alle moslims zijn terroristen en alle Schotten zijn gierig en alle Amsterdammers zijn praatjesmakers en alle … nou ja zoiets dus.

• keessie

theo Schreef:

——————————————————-

> Dus, zonder dat je mij vraagt welke

> geloofsuitingen ik niet respecteer weet jij dat

> ieder geloof “gewoon”" slecht is. Het is gewoon zo

> !!

>

> Alle moslims zijn terroristen en alle Schotten

> zijn gierig en alle Amsterdammers zijn

> praatjesmakers en alle … nou ja zoiets dus.

Dat niet maar de meeste terroristen zijn wel moslims.