Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De vier vrouwen

• Scarlett 2de

In de Hebreeuwse genealogie (OT) wordt melding gedaan van 4 vrouwen : Sarah, Rebecca, Rachel en Lia.

In de evangelie van Matheüs (NT) wordt melding gemaakt van 4 vrouwen die zich later bekeerden, en alle vier: Tamar, Rahob, Ruth en Bethsabee zijn zonderaressen, pleegden idolaterie of overspel, waren vrouwen van kleine zeden en/ of prostituées

Wat mogen wij daaruit concluderen?

Ging het in het Evangelie van Matheüs om de Joden te humilieren? of wilde men daarmee benadrukken dat de ‘Messias’ gekomen is om alle mensen redding te geven , dus ook de zondaars?

Uw mening daarover?

• theo

Moeilijke woorden zijn niet nodig hoor.

Iedereen weet de betekenis van het woordeken vernederen - zeer weinig hebben weet van het woordeken- humilieren.

Mattheus als doel om joden te humilieren klopt niet gezien de hele aard van de bijbel. De aard dat het meestal ingaat tegen wat bij mensen als normaal wordt gezien.

Koningen komen voort uit geslachten van aanzien- oudsten gaan voor de jongsten- belangrijken gaan voor onaanzienlijken- rijken gaan voor armen.

Bovendien: Onze geschiedenisboekjes laten veelal de vuile was binnen, De anderen waren/zijn de fouten en wij waren/zijn de goeden'In de bijbel worden de vroomste mensen met misstappen niet verzwegen.

Ergo, je opmerking : Citaat: of wilde men daarmee benadrukken dat de ‘Messias’ gekomen is om alle mensen redding te geven , dus ook de zondaars? Einde citaat. is zeer aannemelijk.

• Lely

waarschijnlijk dat mensen eerst diep door een dal moeten gaan om bij zichzelf en tot Hem te kunnen komen.

Hij is er altijd:)

• Lely

flapdrol.

• Sfred+

om alle mensen redding te geven , dus ook de zondaars

Laat mij er even buiten. ;)

• theo

Heb ik jouw naam genoemd dan?

Voel jij je aangesproken?

Denk je dat je een groter zondaar bent dan ikke ??

• Sfred+

Het gaat mij er om ALLE MENSEN. Ik zelf wel uit hoe en wat en daar heb ik jouw M niet voor nodig dat hij wel even alle mensen zal gaan redden.

• David

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Het gaat mij er om ALLE MENSEN. Ik zelf wel uit

> hoe en wat en daar heb ik jouw M niet voor nodig

> dat hij wel even alle mensen zal gaan redden.

Het moet ook zijn “alle mensen redding te bieden”

Als je bijvoorbeeld van het dak af wilt springen dan wordt je dat niet belemmerd.

Maar als ik de mogelijkheid heb om je daarvan af te brengen zal ik dat niet nalaten.

Als jij er geen gebruik van redding wilt maken is dat jouw vrije keuze.

• Stefan

.