Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vraagje

• ¥ Lotje ­­¥

Wij gingen vroeger 2 keer . Naar de mis en het lof .(s,middags)

• theo

En nu ??

• ¥ Lotje ­­¥

ik ga wanneer ik behoefte heb aan de kerk .

• theo

Nou zeg.

Wat een ontkennende vrijblijvende reactie.

Behoefte?? Ens per week/maand/ jaar?

• ¥ Lotje ­­¥

soms kan het een paar keer achter elkaar zijn soms een paar maanden niet . Soms een half jaar niet . zoals het mij uitkomt en behoefte er aan heeft.

Wat is er ontkennend aan?? ik zeg eerlijk dat ik niet iedere week gaat .Kom jij met je ontkennend aan….??????????

• Frederik D

Ons gezin was in een aantal opzichten een buitenbenig gezin. Maar inderdaad, het verschil tussen stad en platteland speelde ook mee. Bovendien had ik zeven broertjes en zusjes. Zo'n massa viel moeilijk te drillen en daarnaast waren we als kinderen nogal eigenwijs. En boze tongen beweren dat ik het eigenwijst was. :) Maar mijn ouders, die mijn eigenwijsheid betreurden, waren op hun wijze ook eigenwijs. Ach ja.

• Frederik D

En niet zaterdagavond?

En na de mis een pintje vatten in het café?

• Frederik D

Levensgevaarlijk. Menig gezellig gezinnetje werd tijdens de kerst levend gecremeerd. Vooral in het zuiden des lands en in België. En in het algemeen geldt: kijk uit met kaarsen.

• ¥ Lotje ­­¥

Vroeger was er geen zaterdag avond mis . alleen zondags . Dat zaterdag avond is later gekomen . En nee geen pintje pakken . Maar er zijn inderdaad ( en dat waren dan mannen ) die dat wel deden. . Ook wel in zo,n cafe met een warm worsten broodje . Wij gingen meestal uit de kerk bij oma op bezoek met warme chocolade melk als kind zijnde .

• ¥ Lotje ­­¥

Er stond ook een emmer water bij .zoals Sietse ook zei.