Zie mijn posting 27/11/12 17:24 in antwoord op jouw draad 25/11/12 05:59 waarin jij als bron de link (bergzion.notlong.com) geeft.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlFrederik D Schreef:
——————————————————-
> Huis van David is wat anders dan David zelf. Als
> koning X en zijn zoon Y zich het huis van David
> noemden, dan kan die David best wel een mythische
> figuur zijn.
>
> Maar het is best mogelijk dat koning David heeft
> bestaan. Maar de vraag is of zijn koninkrijk zo
> groot was als de Bijbel zegt. Waarschijnlijk had
> hij maar een stadsstaatje. Want de archeologie,
> die jij plots zo hoog in het vaandel hebt staan,
> heeft geen aanwijzingen gevonden voor een groot
> rijk in die tijd en in dat gebied.
>
> Als jij zo dweept met de archeologie, dan dien je
> met de hele archeologie te dwepen. Dus ook met de
> archeologie die zegt dat Jericho al eeuwen eerder
> was verwoest voordat de Joden Israël bezetten.
Bs'd
De archeologie en de “wetenschap” moet keer op keer op keer op hun schreden terugkeren als ze beweerd hebben dat de bijbel toch niet kan kloppen, omdat blijkt dat het toch wel klopt.
Zoals iedereen kan lezen in “Eeuwen in Chaos”, de mainstream archeologie zit er 6 eeuwen naast in hun tijdlijn, dus daarom komen ze af en toe tot de gekste conclusies, die ze dan later toch weer moeten herroepen.
Uiterst slecht verweer.
De boeken van Felix Koffie zijn pseudowetenschap en hoe dan ook verouderd. Een freudiaanse psychiater die denkt wel even vanaf de divan de oude culturen te kunnen analyseren en daarbij dingen ziet die er niet zijn geweest.
Felix Koffie is niets beter dan die Maya-“kenners” die beweren dat de Maya-kalender het einde van de wereld in 2012 voorspellen.
Felix Koffie had zelf therapie nodig.
Eliyahu Schreef:
——————————————————-
> Bs'd
>
> De archeologie en de “wetenschap” moet keer op
> keer op keer op hun schreden terugkeren als ze
> beweerd hebben dat de bijbel toch niet kan
> kloppen, omdat blijkt dat het toch wel klopt.
Bs'd
Hier een mooi voorbeeld:
“critics of Biblical historicity argued that the Bible's descriptions of the Hittite Empire were later insertions, since they were certain the Hittite Empire didn't exist…. But in 1906 archaeologists unearthed the Hittite capital and in the years following excavated what is now known to have been a massive and very prominent Hittite civilization.”
Hier een ander voorbeeld, men beweerde: "In de 13e eeuw BCE kon men helemaal nog niet schrijven, dus de bijbel kon toen niet geschreven zijn, maar dateert van de 7e eeuw BCE.
Hier zijn de feiten:
Bible may have been written much earlier than thought professor claims
http://www.livescience.com/history/earliest-hebrew-text-100115.html
Scientists have discovered the earliest known Hebrew writing — an inscription dating from the 10th century B.C., during the period of King David’s reign.
The breakthrough could mean that portions of the Bible were written centuries earlier than previously thought. (The Bible’s Old Testament is thought to have been first written down in an ancient form of Hebrew.)
Until now, many scholars have held that the Hebrew Bible originated in the 6th century B.C., because Hebrew writing was thought to stretch back no further. But the newly deciphered Hebrew text is about four centuries older, scientists announced this month.
“It indicates that the Kingdom of Israel already existed in the 10th century BCE and that at least some of the biblical texts were written hundreds of years before the dates presented in current research,” said Gershon Galil, a professor of Biblical Studies at the University of Haifa in Israel, who deciphered the ancient text.
BCE stands for “before common era,” and is equivalent to B.C., or before Christ.
The writing was discovered more than a year ago on a pottery shard dug up during excavations at Khirbet Qeiyafa, near Israel’s Elah valley. The excavations were carried out by archaeologist Yosef Garfinkel of the Hebrew University of Jerusalem. At first, scientists could not tell if the writing was Hebrew or some other local language.
Finally, Galil was able to decipher the text. He identified words particular to the Hebrew language and content specific to Hebrew culture to prove that the writing was, in fact, Hebrew.
En weer moest de “wetenschap” hun standpunten herzien, en toegeven dat de bijbel toch gelijk had.
En zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Uiterst slecht verweer.
>
> De boeken van Felix Koffie zijn pseudowetenschap
> en hoe dan ook verouderd. Een freudiaanse
> psychiater die denkt wel even vanaf de divan de
> oude culturen te kunnen analyseren en daarbij
> dingen ziet die er niet zijn geweest.
Bs'd
Velikovsky had medicijnen gestudeerd, en ook psychologie, en werkte een poos als psychiater.
Daarnaast had hij ook geschiedenis, rechten, biologie, en natuurkunde gestudeerd, en was dus van alle markten thuis.
Hij had een verstand waar Einstein bij verbleekte, en heeft de hele “wetenschappelijke” wereld voor schut gezet.
Het is niet voor niks dat men nog steeds begint te schuimbekken als de naam Velikovsky valt.
En feiten verouderen niet , feiten blijven feiten.
En Velikovsky dealde in feiten, niet in vage theorieën, zoals bijvoorbeeld de theorie dat een kikker in een prins veranderd is.
>
> Felix Koffie is niets beter dan die Maya-“kenners”
> die beweren dat de Maya-kalender het einde van de
> wereld in 2012 voorspellen.
>
> Felix Koffie had zelf therapie nodig.
Klik op onderwerp “De komst van de Mensenzoon”gepost door Marith.
Daar zal het je wel duidelijk zijn waar het om gaat in verband met genealogie en de Messias.
Wanneer je de draden volgt staat helemaal beneden de pagina jouw naam op drie na onderaan, op jouw reactie geeft je zelf een link aan (open die maar). Over die link en de teneur van de draden ervoor geef ik vervolgens mijn antwoord op twee na onderaan (daar geef ik je voor de volledigheid ook nog een link over Maria door mij geschreven waarin onder andere sprake is van genealogie; lees het maar door dan zult je beter begrijpen waarover ik het heb).
Ik was gisteren een beetje pissig, maar dat kwam door Breed. De dialoog verliep heel traag doordat mijn bericht niet direct gepost werd, doch eerst bekeken moest worden door de moderator - dat begreep ik aanvankelijk niet en wegens boosheid ging ik haast afhaken.
Succes, en wellicht zie ik jouw commentaar daarover in een vervolgdraad onderaan na Nicole (de laatste interventie onderaan op dit moment)..
Juist Felix Koffie grossierde in vage en bizarre theorieën. En al zijn studies waren natte vingerwerk. Typisch iets voor een psychiater van freudiaanse snit. Hij heeft overal de bel horen luiden maar is nog nooit op een klepel gestuit.
In de cultuurwetenschap wordt Felix Koffie als een charlatan gezien.
Einstein heeft wel echte ontdekkingen gedaan.
Net als Darwin.
Als geloof tot pseudowetenschap leidt, dan is er iets mis met at geloof.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?